Διπλωματική εργασία Προαγωγή της κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης στο δημοτικό σχολείο

Διπλωματική Εργασία uoadl:2935688 220 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική Συμβουλευτική και Καθοδήγηση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-02-15
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Δέρβος Φώτης
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Θωμάς Μπαμπάλης, καθηγητής, Π.Τ.Δ.Ε., ΕΚΠΑ
Κωνσταντίνα Τσώλη, επίκουρη καθηγήτρια, Π.Τ.Δ.Ε., ΕΚΠΑ
Ιωάννης Βρεττός, ομότιμος καθηγητής, Π.Τ.Δ.Ε., ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διπλωματική εργασία Προαγωγή της κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης στο δημοτικό σχολείο
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διπλωματική εργασία Προαγωγή της κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης στο δημοτικό σχολείο
Περίληψη:
Η συναισθηματική νοημοσύνη, η ικανότητα του ατόμου να αναγνωρίζει τα συναισθήματα του εαυτού του και των άλλων, μπορεί να αποτελέσει το πιο χρήσιμο εργαλείο για την επίτευξη στόχων στο εκπαιδευτικό περιβάλλον. Η καλλιέργεια και η ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης είναι δυνατόν να ενισχύσει κάθε πτυχή της εκπαιδευτικής καθημερινότητας, από την εσωτερική πειθαρχία των μαθητών και τη στάση τους απέναντι στους κανόνες και την «ηθική» του σχολείου, εώς και την ποιότητα της διαδικασίας της μάθησης και την αποδοτικότητα των μαθητών κατά τη διάρκειά της. Με τη κοινωνική και συναισθηματική μάθηση, τα παιδιά είναι εφικτό να αποκτήσουν ικανότητες, στάσεις και αξίες, με σκοπό τη συναισθηματική επάρκεια. Αυτό το σύνολο δεξιοτήτων μπορεί να καλλιεργηθεί σε μαθητές μέσω προγράμματος παρέμβασης κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης. Μαθητές με κοινωνικές και συναισθηματικές δεξιότητες είναι πιθανό να έχουν καλύτερη επίδοση στο σχολείο, έχουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, αναπτύσσουν και διατηρούν διαπροσωπικές σχέσεις. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να μελετηθεί η επίδραση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος παρέμβασης, κοινωνικής και συναισθηματικής νοημοσύνης σε μαθητές της τετάρτης (Δ’) δημοτικού. Το μεθοδολογικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε ήταν το έντυπο αξιολόγησης μαθητών του προγράμματος PATHS. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως υπάρχει συσχέτιση ανάμεσα στην εφαρμογή προγράμματος κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης και τη βελτίωση της συναισθηματικής επάρκειας ενός μαθητή. Συμπερασματικά η καλλιέργεια της Συναισθηματικής Νοημοσύνης μπορεί να προσφέρει πολλαπλά οφέλη στην ανάπτυξη των μαθητών δημοτικού.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Λέξεις-κλειδιά: συναισθηματική νοημοσύνη, κοινωνική και συναισθηματική μάθηση, συναισθηματική ευχέρεια, κοινωνική και συναισθηματική επάρκεια, πρόγραμμα κοινωνικής και συναισθηματικής μάθησης.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
90
Αριθμός σελίδων:
79
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΕΡΓΑΣΙΑ ΦΩΤΗΣ ΔΕΡΒΟΣ.pdf
873 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.