Αίσθημα Μοναξιάς σε Μαθητές Γυμνασίου: Η Συσχέτιση με τη Χρήση του Διαδικτύου και τις Αντιλήψεις για τις Διαστάσεις Γονικότητας

Διπλωματική Εργασία uoadl:2938387 191 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Σχολική ψυχολογία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-03-11
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Μαρινοπούλου Μαρία-Παρασκευή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Παναγιώτης Λιανός, Διδάκτωρ, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Αικατερίνη Λαμπροπούλου, Επίκουρη καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Χρυσή Χατζηχρήστου, Καθηγήτρια, Τμήμα Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αίσθημα Μοναξιάς σε Μαθητές Γυμνασίου: Η Συσχέτιση με τη Χρήση του Διαδικτύου και τις Αντιλήψεις για τις Διαστάσεις Γονικότητας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αίσθημα Μοναξιάς σε Μαθητές Γυμνασίου: Η Συσχέτιση με τη Χρήση του Διαδικτύου και τις Αντιλήψεις για τις Διαστάσεις Γονικότητας
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να μελετηθεί το αίσθημα μοναξιάς που βιώνουν οι έφηβοι και να διερευνηθεί η σχέση μεταξύ του αισθήματος μοναξιάς, των διαστάσεων γονικότητας, καθώς επίσης και της χρήσης του διαδικτύου στους εφήβους. Το δείγμα αποτέλεσαν 663 μαθητές Α’, Β’ και Γ’ Γυμνασίου σχολείων της ευρύτερης περιοχής των Αθηνών. Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν ερωτηματολόγια αυτοαναφοράς για τα επίπεδα μοναξιάς που βιώνουν (The revised UCLA loneliness Scale), για τις αντιλαμβανόμενες πρακτικές γονικής ανατροφής (Egna Minnen Beträffande Uppfostran-Questionnaire for children), για τη χρήση του διαδικτύου (Internet Addiction Test), καθώς επίσης και ένα ερωτηματολόγιο, που περιελάμβανε δημογραφικές μεταβλητές. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι τα αυξημένα επίπεδα μοναξιάς σχετίζονται με αυξημένα επίπεδα υπερβολικής χρήσης του διαδικτύου και αρνητικής ψυχοκοινωνικής προσαρμογής που προκύπτει από τη χρήση του διαδικτύου. Ακόμα, αναφορικά με τις γονικές πρακτικές διαπαιδαγώγησης, η συναισθηματική ζεστασιά και η απόρριψη των γονέων παρουσίασαν σημαντική συσχέτιση με το αίσθημα μοναξιάς των εφήβων και τη χρήση του διαδικτύου. Από την ανάλυση πολλαπλής παλινδρόμησης βρέθηκε ότι η συναισθηματική ζεστασιά που παρέχουν οι πατέρες, η απόρριψη που επιδεικνύουν οι μητέρες και η αρνητική ψυχοκοινωνική προσαρμογή που προκύπτει από τη χρήση του διαδικτύου προβλέπουν το αίσθημα μοναξιάς στην εφηβεία. Τέλος, από τις δημογραφικές μεταβλητές μόνο το μορφωτικό επίπεδο των γονέων συσχετίστηκε σημαντικά με το αίσθημα μοναξιάς των εφήβων. Τα αποτελέσματα αναδεικνύουν τη σημασία της εφαρμογής προγραμμάτων κοινωνικής και συναισθηματικής αγωγής στο σχολείο και της ευαισθητοποίησης των γονέων για ζητήματα θετικής διαπαιδαγώγησης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
μοναξιά, χρήση του διαδικτύου, διαστάσεις γονικότητας, εφηβεία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
271
Αριθμός σελίδων:
136
Διπλωματική εργασία.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο