Νομικά ζητήματα από την υποχρέωση χρήσης καυσίμων με μειωμένο θείο

Διπλωματική Εργασία uoadl:2939958 146 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ναυτικό Δίκαιο
Βιβλιοθήκη Νομικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-03-24
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Παραδιάς Αστέριος - Ιωάννης
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Λ.Ι.ΑΘΑΝΑΣΙΟΥ, Καθηγήτρια, ΝΟΜΙΚΗ ΣΧΟΛΗ, ΕΚΠΑ
Δ.ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ,Επίκουρος Καθηγητής,ΝΟΜΙΚΗ ΣΧΟΛΗ, ΕΚΠΑ
Ν.ΒΕΡΒΕΣΟΣ,Επίκουρος Καθηγητής,ΝΟΜΙΚΗ ΣΧΟΛΗ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Νομικά ζητήματα από την υποχρέωση χρήσης καυσίμων με μειωμένο θείο
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Νομικά ζητήματα από την υποχρέωση χρήσης καυσίμων με μειωμένο θείο
Περίληψη:
H παρουσα διπλωματικη εργασια καταπιανεται με την πολιτικη του Διεθνους Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) που μεσω του Παραρτήματος VI της διεθνούς σύμβασης για την πρόληψη της θαλάσσιας ρύπανσης από τα πλοία (MARPOL αποσκοπεί στον περιορισμό των εκπομπών των κύριων ατμοσφαιρικών ρύπων που περιέχονται στα καυσαέρια των πλοίων, συμπεριλαμβανομένων των SOx, NOx και PM, απαγορεύει τις σκόπιμες εκπομπές ουσιών που καταστρέφουν το όζον και ρυθμίζει την αποτέφρωση επί του πλοίου καθώς και τις εκπομπές VOC από τα πλοία.

Το παράρτημα VI της MARPOL εισήγαγε επίσης περιοχές ελέγχου των εκπομπών (ECAs), οι οποίες αρχικά επικεντρώθηκαν μόνο στις εκπομπές θείου και ονομάζονταν SECA (περιοχές ελέγχου εκπομπών θείου), οι οποίες αποσκοπούν στη μείωση των εκπομπών ατμοσφαιρικών ρύπων σε καθορισμένες θαλάσσιες περιοχές. Ο κανονισμός 14.1.3 του παραρτήματος VI της σύμβασης Marpol τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου 2020. Ο κανονισμός απαγορεύει την καύση μαζούτ επί σκαφών που δεν είναι εξοπλισμένα με συστήματα καθαρισμού καυσαερίων (scrubbers) τα οποία υπερβαίνουν περιεκτικότητα σε θείο 0,5 % m/m (LSFO). Η βελτίωση της τεχνολογίας στα διυλιστήρια οδηγεί σε υψηλότερες παραγωγές LSFO. Ωστόσο, οι μικτές LSFOs θα φέρουν δικές τους προκλήσεις στην αποδοτικότητα και την συμβατότητα των μηχανών των πλοίων. Μια μέθοδος για την κάλυψη των νομικών απαιτήσεων της MARPOL χωρίς τη χρήση καυσίμου χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο είναι η εγκατάσταση συστημάτων καθαρισμού καυσαερίων που είναι γνωστά ως "scrubbers". Ενώ τα φίλτρα είναι γενικά αποτελεσματικά για την απομάκρυνση των SOx από τα καυσαέρια αερίων, υπάρχουν ορισμένες εκτιμήσεις που θεωρούν ότι τα φίλτρα αυτά επιβαρύνουν με άλλο τρόπο το περιβάλλον. Τα κράτη μέλη της MARPOL (κράτη σημαίας και κράτη λιμένα) πρόκειται να εφαρμόσουν τον νέο κανονισμό μέσω της θέσπισης "αποτελεσματικών, αναλογικών και αποτρεπτικών" κυρώσεων.

Από την άποψη των charterparties, ένας ναυλωτής που παρέχει καύσιμα πλοίων έχει απόλυτη υποχρέωση να προμηθεύει καύσιμα της ορθής ποιότητας ενώ ενδέχεται να ανακύψουν ζητήματα που περιλαμβάνουν το κατά πόσον το πλοίο ήταν " fitted for the service - seaworthiness" εάν δεν είναι σε θέση να καταναλώσει συμμορφούμενα καύσιμα χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο, ποιο μέρος είναιυποχρεωμένο να πληρώσει για αποκλίσεις για να αναλάβει συμμορφούμενα καύσιμα, δυσκολίες στη διαχείριση και τον διαχωρισμό διαφορετικών καυσίμων επί του σκάφους για την αποφυγή μόλυνσης των δεξαμενών, καθυστερήσεων, απαγόρευσης της απόπλου ή εν γένει του πλου και ακόμη και ποινικών κυρώσεων.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Δίκαιο – Νομοθεσία
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Εμπορικό Δίκαιο
Ναυτικό δίκαιο
Λέξεις-κλειδιά:
Ανωτατο οριο θειου, ΔΝΟ 2020
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
105
Αριθμός σελίδων:
146
ΠΜΣ ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ 2019-2020 Νομικα ́ ζητήματα από την υποχρέωση χρήσης καυσίμων με μειωμένο θ είο (1) (1).pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο