Αξιοποίηση οπτικού-εικονιστικού υλικού στο προσυγγραφικό στάδιο της παραγωγής γραπτού λόγου.

Διπλωματική Εργασία uoadl:2940044 112 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτικός Σχεδιασμός και Διδασκαλία
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-03-23
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Κιτσικούδη Μαργαρίτα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αθανάσιος Μιχάλης, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Μαρία Μαμούρα, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Γεώργιος Σπανός, Ομότιμος Καθηγητής, Τμήμα Παιδαγωγικό Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αξιοποίηση οπτικού-εικονιστικού υλικού στο προσυγγραφικό στάδιο της παραγωγής γραπτού λόγου.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αξιοποίηση οπτικού-εικονιστικού υλικού στο προσυγγραφικό στάδιο της παραγωγής γραπτού λόγου.
Περίληψη:
Η παρούσα ποσοτική μελέτη διερευνά την αποτελεσματικότητα του προσυγγραφικού σταδίου με την επίδειξη οπτικού-εικονιστικού υλικού στην παραγωγή λόγου επιχειρηματολογικών, αφηγηματικών και περιγραφικών κειμένων, μαθητών της Γ’ Γυμνασίου. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού σχεδιάστηκε μια πειραματική έρευνα στην οποία έλαβαν μέρος 82 μαθητές. Οι μαθητές χωρίστηκαν σε πειραματική και ομάδα ελέγχου. Η ομάδα ελέγχου διδάχτηκε την παραγωγή λόγου με την επίδειξη κειμένων και σχεδιαγράμματος κατά το συγγραφικό στάδιο και προέβη στην συγγραφή επιχειρηματολογικών, αφηγηματικών και περιγραφικών κειμένων κατά το συγγραφικό στάδιο, ενώ η πειραματική ομάδα διδάχτηκε την παραγωγή λόγου με την επίδειξη οπτικού-εικονιστικού υλικού και προέβη στην συγγραφή επιχειρηματολογικών, αφηγηματικών και περιγραφικών κειμένων κατά το συγγραφικό στάδιο. Τα αποτελέσματα αυτής της έρευνας προέκυψαν από την στατιστική ανάλυση των βαθμολογιών των μαθητών, την παρατήρηση των διδασκαλιών και τα ερωτηματολόγια που διαμοιράστηκαν στους μαθητές. Από την επεξεργασία των δεδομένων προέκυψε ότι η διεξαγωγή του προσυγγραφικού σταδίου με την επίδειξη οπτικού-εικονιστικού υλικού επηρεάζει την επίδοση των μαθητών, όχι όμως επαρκώς ώστε να συμπεράνουμε ότι είναι περισσότερο αποτελεσματική από την διεξαγωγή του προσυγγραφικού σταδίου με την επίδειξη κειμένων και σχεδιαγράμματος.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
προσυγγραφικό στάδιο, παραγωγή γραπτού λόγου, οπτικό-εικονιστικό υλικό, εικόνες, Γ' Γυμνασίου, ποσοτική έρευνα
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
83
Αριθμός σελίδων:
132
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΤΕΛΙΚΟ ΚΙΤΣΙΚΟΥΔΗ - ΠΕΡΓΑΜΟΣ .pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο