Implementation of the PEAP curriculum: teachers’ attitudes towards the PEAP materials and their adaptation to distance learning

Διπλωματική Εργασία uoadl:2940225 131 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Γλωσσολογία: Θεωρία και Εφαρμογές
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-03-28
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Κατσά Αθανασία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Καραβά Ευδοκία, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Αγγλικής Γλώσσας και Φιλολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Implementation of the PEAP curriculum: teachers’ attitudes towards the PEAP materials and their adaptation to distance learning
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Εφαρμογή του προγράμματος ΠΕΑΠ: η οπτική των καθηγητών για το υλικό του ΠΕΑΠ και η προσαρμογή του στην εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Περίληψη:
Η διδασκαλεία της Αγγλικής ως ξένη γλώσσα έχει ενταχθεί στο σχολικό πρόγραμμα
της πρώτης και δευτέρας τάξης του δημοτικού από το 2010, έπειτα από πρωτοβουλία
του Υπουργείου Παιδείας σε συνεργασία με το Εθνικό και Καποδιστριακό
Πανεπιστήμιο Αθηνών και το Κέντρο Έρευνας για τη Διδασκαλία Ξένων Γλωσσών
και την Αξιολόγηση Γλωσσομάθειας. Το ΠΕΑΠ, τα αρχικά του οποίου αντιστοιχούν
σε «Πρόγραμμα Εκμάθησης της Αγγλικής στην Πρώιμη Παιδική Ηλικία»,
δημιουργήθηκε υπό την αιγίδα του έργου «Νέες Πολιτικές Ξενόγλωσσης
Εκπαίδευσης στο Σχολείο: Η Εκμάθηση της Αγγλικής σε Πρώιμη Παιδική Ηλικία».
Ωστόσο, το 2014 η συλλογή στοιχείων για την εφαρμογή και την
αποτελεσματικότητα του προγράμματος αναστάλθηκε, έχοντας ως αποτέλεσμα την
έλλειψη ικανοποιητικών δεδομένων σχετικά με την θέση των καθηγητών ΠΕΑΠ
απέναντι στο υλικό που χρησιμοποιούν από το 2014 μέχρι και σήμερα. Η παρούσα
διπλωματική έχει ως στόχο την διερεύνηση της άποψης των καθηγητών ως προς το
υλικό του ΠΕΑΠ και την καταγραφή της χρήσης του υλικού, ειδικότερα κατά την
περίοδο αναστολής των σχολείων λόγω της πανδημίας που έπληξε την χώρα μας. Τα
μεθοδολογικά εργαλεία που χρησιμοποιήθηκαν για την εκπόνηση της έρευνας ήταν
ένα ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, το οποίο διατέθηκε στην Αθήνα και την
Πελοπόννησο και δυο συνεντεύξεις με Συντονίστριες Εκπαιδευτικού Υλικού. Σκοπός
του ερευνητή ήταν η καταγραφή της στάσης των καθηγητών, οι οποίοι κλήθηκαν να
τελέσουν το εκπαιδευτικό τους έργο μέσα σε ένα συνεχώς μεταβαλλόμενο πλαίσιο
κατά τη χρονιά 2020. Συγκεντρωτικά, τα αποτελέσματα της έρευνας κατέδειξαν μια
θετική στάση προς το υλικό του ΠΕΑΠ. Εντούτοις, αποκαλύφθηκαν και ανησυχίες
από την πλευρά των καθηγητών ως προς τη φύση και την πρακτικότητα του υλικού,
οι οποίες χρήζουν περαιτέρω έρευνας στο μέλλον.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
ΠΕΑΠ, εκπαιδευτικό υλικό, απόψεις καθηγητών, προτάσεις καθηγητών, πρώιμη παιδική ηλικία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
48
Αριθμός σελίδων:
72
Dissertation Katsa Athanasia.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο