Σχεδιασμός εκπαιδευτικού υλικού στα μαθηματικά για μαθητές πρόσφυγες και μετανάστες

Διπλωματική Εργασία uoadl:2940263 129 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική και Μεθοδολογία των Μαθηματικών
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-03-31
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Λιονή Αικατερίνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δέσποινα Πόταρη Καθηγήτρια Τμήμα Μαθηματικών ΕΚΠΑ
Γεώργιος Ψυχάρης Επίκουρος Καθηγητής Τμήμα Μαθηματικών ΕΚΠΑ
Δήμητρα Χριστοπούλου Επίκουρη Καθηγήτρια Τμήμα Μαθηματικών ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Σχεδιασμός εκπαιδευτικού υλικού στα μαθηματικά για μαθητές πρόσφυγες και μετανάστες
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Σχεδιασμός εκπαιδευτικού υλικού στα μαθηματικά για μαθητές πρόσφυγες και μετανάστες
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία μελετά τον σχεδιασμό ενός εκπαιδευτικού υλικού που απευθύνεται σε μαθητές πρόσφυγες και μετανάστες. Τα ερευνητικά ερωτήματα που διαμορφώθηκαν αφορούν το είδος των αποφάσεων που έλαβε η ομάδα σχεδίασης κατά τον σχεδιασμό του υλικού αυτού, καθώς και το ποιοι παράγοντες επηρέασαν τους σχεδιαστές στην λήψη αποφάσεων κατά τον σχεδιασμό. Για τις ανάγκες της έρευνας έγινε ανάλυση περιεχομένου του εκπαιδευτικού υλικού, καθώς και συνεντεύξεων των σχεδιαστών. Βασικά ευρήματα είναι η ποικιλομορφία αποφάσεων, καθώς και η πολυπαραγοντική φύση της πλαισίωσης τους. Το εκπαιδευτικό υλικό σχεδιάστηκε σύμφωνα με α) τα δομικά στοιχεία σχεδιασμού (ιστός αράχνης), ενώ παράλληλα λήφθηκαν αποφάσεις σχετικά με τον β) συσχετισμό ιδιωμάτων. Ο πολιτισμός των μαθητών, καθώς και οι γλωσσικοί περιορισμοί επηρέασαν άμεσα την διαμόρφωση του υλικού. Οι παράγοντες που επηρέασαν τις αποφάσεις των σχεδιαστών περιγράφονται α) από την ομαδικότητα των μελών σχεδίασης, β) από την επιρροή της οποιαδήποτε εμπειρίας τους (προσωπική, ερευνητική, διδακτική, σχεδίασης), γ) από την σκιαγράφηση των μαθητών, από τις κατευθύνσεις της εκπαιδευτικής πολιτικής, δ) από την επιθυμητή αξιοποίηση του υλικού, καθώς και ε) από τις πεποιθήσεις των σχεδιαστών για τη φύση των μαθηματικών. Ωστόσο, όμως, παρατηρήθηκαν περιπτώσεις αποφάσεων που απόκλιναν, καθώς υπάρχουν διαφορετικές απόψεις, οπτικές και προσεγγίσεις μεταξύ των μελών σχεδίασης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
σχεδιασμός εκπαιδευτικού υλικού, μαθητές προσφύγων και μεταναστών, λήψη αποφάσεων σχεδιαστών
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
3
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
36
Αριθμός σελίδων:
112
Διπλωματική_Λιονή.pdf (4 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο