Μονάδα:
Κατεύθυνση Σύγχρονες Τεχνολογίες στην ΕκπαίδευσηΒιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-04-13
Συγγραφέας:
Μπαρδάκης Μάριος-Απόστολος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Χρόνης Κυνηγός, καθηγητής, Φ.Π.Ψ., Ε.Κ.Π.Α.
Ζαχαρούλα Σμυρναίου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Φ.Π.Ψ., Ε.Κ.Π.Α.
Αικατερίνη Μακρή, Μεταδιδακτορική Ερευνήτρια, Φ.Π.Ψ., Ε.Κ.Π.Α.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οικοδόμηση ιστορικής γνώσης και εξερεύνηση του αρχαίου αθηναϊκού κόσμου με την εξ αποστάσεως εκπαιδευτική αξιοποίηση της διαδραστικής ψηφιακής αφήγησης «Αρχαία Αθήνα»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οικοδόμηση ιστορικής γνώσης και εξερεύνηση του αρχαίου αθηναϊκού κόσμου με την εξ αποστάσεως εκπαιδευτική αξιοποίηση της διαδραστικής ψηφιακής αφήγησης «Αρχαία Αθήνα»
Περίληψη:
Για την παρούσα διπλωματική εργασία δημιουργήθηκε στο πλαίσιο μιας έρευνας σχεδιασμού μια διαδραστική ψηφιακή αφήγηση ιστοριών με την επωνυμία «Αρχαία Αθήνα», σε μια προσπάθεια να αντιμετωπιστούν πάγια προβλήματα που έχουν παρατηρηθεί κατά τον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας του μαθήματος της Ιστορίας. Βασικός σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνηθούν τα αποτελέσματα της εξ αποστάσεως εκπαιδευτικής αξιοποίησης αυτού του λογισμικού. Για να γίνει αυτό συλλέχθηκαν ποσοτικώς και ποιοτικώς αναλυόμενα δεδομένα, μέσω ερωτηματολογίων και ημιδομημένων συνεντεύξεων από ένα δείγμα 10 αποφοίτων λυκείου. Τα αποτελέσματα της έρευνας ήταν ενθαρρυντικά, καθώς α) ενισχύθηκε η ενεργή εμπλοκή των εκπαιδευόμενων στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω διαδραστικών επιλογών που ενσωματώθηκαν, β) η ψηφιακή αφήγηση συνέβαλε στην οικοδόμηση νέας ιστορικής γνώσης από τους εκπαιδευόμενους, γ) η πλειοψηφία των συμμετεχόντων προτίμησε αυτόν τον τρόπο διεξαγωγής του μαθήματος Ιστορίας έναντι του παραδοσιακού και δ) παρατηρήθηκαν ελάχιστα τεχνικά προβλήματα στην εκπαιδευτική αξιοποίηση του λογισμικού. Τέλος, γίνονται κάποιες προτάσεις βελτιώσεων και επεκτάσεων, προκειμένου οι ατέλειες και τα προβλήματα που διαπιστώθηκαν στην ψηφιακή αφήγηση «Αρχαία Αθήνα» να ελαχιστοποιηθούν σε μελλοντική εκπαιδευτική αξιοποίησή της.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Ιστορία
Λέξεις-κλειδιά:
Οικοδόμηση ιστορικής γνώσης, διαδραστική ψηφιακή αφήγηση ιστοριών, διδασκαλία αρχαίας Ιστορίας, διδακτική Ιστορίας, έρευνα σχεδιασμού, παιχνιδοποίηση, εξ αποστάσεως εκπαίδευση
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
87
Αρχαία Αθήνα - eLearning Edition.rar
64 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.