«Αξιολόγηση του ψηφιακού παιχνιδιού «Η Ρυπούπολη» στα πλαίσια του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος»

Διπλωματική Εργασία uoadl:2947851 93 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Πληροφορική στην Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-06-22
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Μανουρά Ιωάννα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Βουδούρη Αγγελική, Καθηγήτρια, ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Κουτρομάνος Γεώργιος, Επίκουρος Καθηγητής, ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Μπαραλής Γεώργιος, Καθηγητής, ΠΤΔΕ-ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Αξιολόγηση του ψηφιακού παιχνιδιού «Η Ρυπούπολη» στα πλαίσια του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«Αξιολόγηση του ψηφιακού παιχνιδιού «Η Ρυπούπολη» στα πλαίσια του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος»
Περίληψη:
Στα πλαίσια της παρούσας διπλωματικής εργασίας σχεδιάστηκε ένα ψηφιακό παιχνίδι με τίτλο «Η Ρυπούπολη». Το παιχνίδι απευθύνεται σε μαθητές της Δ΄ δημοτικού και μπορεί να χρησιμοποιηθεί ως συμπληρωματικό εκπαιδευτικό υλικό στα πλαίσια της διδασκαλίας του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος, και συγκεκριμένα στο κεφάλαιο που ασχολείται με την έννοια της ρύπανσης. Το ψηφιακό παιχνίδι αξιολογήθηκε από 63 εκπαιδευτικούς της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ως προς την διδακτική και παιδαγωγική μεθοδολογία, την τεχνική αρτιότητα και λειτουργικότητα, την διεπιφάνεια και τα επιπρόσθετα εργαλεία που δίνονται στον εκπαιδευτικό. Η έρευνα ήταν ποσοτική, χρησιμοποιήθηκαν ερωτήσεις κλειστού τύπου και η ανάλυση δεδομένων έγινε με τη βοήθεια του SPSS 26. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών αξιολόγησε θετικά το ψηφιακό παιχνίδι και ότι θα ήταν πρόθυμοι να χρησιμοποιήσουν αντίστοιχο υλικό για την διδασκαλία του μαθήματος της Μελέτης Περιβάλλοντος. Πιο συγκεκριμένα, το 62% των εκπαιδευτικών δήλωσαν εξοικειωμένοι με τη χρήση των ΤΠΕ και το 43% ήταν θετικοί στη χρήση ψηφιακών παιχνιδιών για τη διδασκαλία της μελέτης περιβάλλοντος. Επιπρόσθετα, το 59% των ερωτηθέντων χαρακτήρισε την «Ρυπούπολη» ως ένα εύχρηστο εργαλείο ενώ τέλος, ένα σημαντικό ποσοστό της τάξεως του 54% το διέκρινε για την ελκυστικότητά του.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
Λέξεις-Κλειδιά: Πρωτοβάθμια εκπαίδευση, Ψηφιακό παιχνίδι, Μελέτη Περιβάλλοντος, Ρύπανση.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
65
Αριθμός σελίδων:
113
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Μανουρά_Ιωάννα_Master.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.