Αυτοαξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών

Διπλωματική Εργασία uoadl:2958147 131 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εκπαιδευτική Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-07-23
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Γρέντζιου Μαγδαληνή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Πασιάς Γεώργιος, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Φιλοσοφική Σχολή
Παπακωνσταντίνου Γεώργιος, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Φιλοσοφική Σχολή
Φωτεινός Δημήτριος, Αναπληρωτής καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, Φιλοσοφική Σχολή
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αυτοαξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αυτοαξιολόγηση Εκπαιδευτικού Έργου και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών
Περίληψη:
Ο Προγραμματισμός και η Αξιολόγηση του Εκπαιδευτικού Έργου είναι μια σταθερά επαναλαμβανόμενη διαδικασία για την παραγωγή αξιοποιήσιμης γνώσης με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας των εκπαιδευτικών συστημάτων στο ευρύτερο οικονομικοκοινωνικό συγκείμενο. Όταν συντελείται μέσω αυτοαξιολόγησης δημιουργεί εν δυνάμει τις κατάλληλες συνθήκες για τη μεταβολή του επαγγελματισμού των εκπαιδευτικών, σύμφωνα με το νέο εκπαιδευτικό παράδειγμα που διαμορφώνει η κοινωνία της γνώσης. Η σχολική μονάδα μετεξελίσσεται σε κοινότητα μάθησης που αναπτύσσει τις ικανότητες των διδασκόντων για την παρακολούθηση των εκπαιδευτικών αλλαγών, καθοδηγούμενη από «συλλογικές» μορφές ηγεσίας. Τίθενται, λοιπόν, προς διερεύνηση δύο θέματα στην παρούσα εργασία: πρώτον, οι διαδικασίες της Αυτοαξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου που συντελούν στην ανάδειξη των νέων εκπαιδευτικών υποκειμένων και ο παράγων ηγεσία από τον οποίο επηρεάζονται. Δεύτερον, η στάση των διδασκόντων απέναντι στην αλλαγή, εφόσον στην εκπαιδευτική διαδικασία υπεισέρχονται προσωπικοί συντελεστές όπως αυτοί αποτυπώνονται στις προδιαθέσεις τους. Τα σχετικά ερευνητικά ερωτήματα εξετάζονται μέσα από τις απόψεις εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με τη διενέργεια ποσοτικής έρευνας. Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η επαγγελματική ανάπτυξη του συγκεκριμένου δείγματος προσδιορίζεται από συμμετοχικότητα στη δημοκρατική λήψη απόφασης και στα σχέδια δράσης, συνεργασία βάσει αξιών, μερική εφαρμογή συνεργατικών πρακτικών και περιορισμένη συμβολή στην εξωστρέφεια των σχολικών μονάδων. Ως βασικές προδιαθέσεις οι εκπαιδευτικοί θεωρούν την ηθική δέσμευση προς τους μαθητές, τον αναστοχασμό στις εκπαιδευτικές πρακτικές και τη διεπιστημονική προσέγγιση των διδακτικών αντικειμένων, ενώ από τις διαδικασίες ΑΕΕ αναδείχθηκαν η ηθική δέσμευση, η συνεργατικότητα και η θετική τους στάση απέναντι στην έρευνα-διαβίου μάθηση. Η στατιστική ανάλυση επιβεβαιώνει τη θετική συσχέτιση της Αυτοαξιολόγησης του Εκπαιδευτικού Έργου και της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών με τη συμβολή μιας μορφής ηγεσίας που κλίνει προς τη συμμετοχική.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
εκπαιδευτικό έργο, αυτοαξιολόγηση, επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, ηγεσία, δεξιότητες, προδιαθέσεις
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
207
Αριθμός σελίδων:
203
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Γρέντζιου Μαγδαληνή-Διπλωματική Εργασία.pdf
3 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.