Κριτήρια Επιλογής Ειδίκευσης Από Σπουδαστές Της Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής Και Αθλητισμού

Πτυχιακή Εργασία uoadl:2959849 91 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-08-28
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
ΜΑΡΑΓΚΟΥΔΑΚΗΣ ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δανιά Ασπασία, Επίκουρη Καθηγήτρια, Σχολή Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθήνας
Πρωτότυπος Τίτλος:
Κριτήρια Επιλογής Ειδίκευσης Από Σπουδαστές Της Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής Και Αθλητισμού
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Κριτήρια Επιλογής Ειδίκευσης Από Σπουδαστές Της Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής Και Αθλητισμού
Περίληψη:
Ο σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να εξετάσει τα κριτήρια με τα οποία οι
σπουδαστές σχολών Φυσικής Αγωγής (Φ.Α.) και Αθλητισμού οδηγούνται στην
επιλογή ειδίκευσης. Απώτερος σκοπός ήταν η διερεύνηση της επιλογής τους σε σχέση
με τις εμπειρίες επαγγελματικής κοινωνικοποίησης τους, καθώς και τις επιχειρηματικές
τους γνώσεις και δεξιότητες. Το δείγμα αποτελούνταν από έξι σπουδαστές (τρεις
άνδρες, τρεις γυναίκες) της Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
(ΣΕΦΑΑ), εκ των οποίων δύο δεν είχαν επιλέξει ειδίκευση ακόμα, δύο είχαν επιλέξει
ειδίκευση και άλλοι δύο είχαν ολοκληρώσει την ειδίκευση. Για τη συλλογή δεδομένων
χρησιμοποιήθηκαν (α) ημι-δομημένες συνεντεύξεις μέσω της πλατφόρμας Zoom και
(β) σημειώσεις ημερολογίου ερευνητή. Τα δεδομένα αναλύθηκαν με βάση τις αρχές
της θεμελιωμένης θεωρίας ως προς (α) τον άξονα της επαγγελματικής
κοινωνικοποίησης και (β) ως προς τον άξονα της επιχειρηματικότητας. Από την
ανάλυση των δεδομένων προέκυψαν τα ακόλουθα θέματα που φαίνεται πως επιδρούν
στην επιλογή ειδίκευσης των σπουδαστών: (α) κλίσεις, επιρροές, και διαπροσωπικές
σχέσεις εντός και δια μέσω του αθλητισμού (με άξονα αναφοράς την επαγγελματική
κοινωνικοποίηση) και (β) προκλήσεις επαγγελματικής εδραίωσης και το πρότυπο
επαγγελματία Φ.Α. και Αθλητισμού (με άξονα αναφοράς την επιχειρηματικότητα). Τα
αποτελέσματα έδειξαν πως οι ατομικές κλίσεις, τα ενδιαφέροντά και η διαχρονική
ενασχόληση των συμμετεχόντων με τον αθλητισμό ήταν οι κύριοι παράγοντες για την
επιλογή επαγγελματικής κατεύθυνσης. Οι κοινωνικές και διαπροσωπικές σχέσεις εντός
και δια μέσω του αθλητισμού φαίνεται ότι επιδρούσαν και αυτές σημαντικά (είτε ως
σχέσεις εξάρτησης είτε ως σχέσεις αποστασιοποίησης), ενώ οι γονικές σχέσεις, αν και
ήταν ανεπτυγμένες και σημαντικές, δεν φάνηκε να έχουν καθοριστικό ρόλο. Οι
προκλήσεις επαγγελματικής εδραίωσης φάνηκε πως λειτούργησαν βοηθητικά στις
επιλογές των συνεντευξιαζόμενων, με εξαίρεση μικρούς φόβους ορισμένων για την
εύρεση εργασίας. Τέλος, αν και φάνηκε πως όλοι γνώριζαν τα επιχειρηματικά
χαρακτηριστικά που πρέπει να διαθέτει ένας επαγγελματίας Φ.Α. και Αθλητισμού, οι
περισσότεροι ήταν ιδιαίτερα απαισιόδοξοι στην ανάληψη των ευθυνών μιας δικής τους
επιχείρησης. Περαιτέρω έρευνα είναι απαραίτητη ώστε να μελετηθούν λεπτομερέστερα οι παραπάνω παράγοντες αλλά και στοιχεία που δεν προέκυψαν από
την παρούσα εργασία. Μία πρόταση προς την κατεύθυνση αυτή θα ήταν να καλυφθεί
το κενό που υπάρχει στην εξοικείωση των σπουδαστών με γνώσεις ή/και δεξιότητες
επιχειρηματικότητας, είτε μέσω αναβάθμισης του προγράμματος σπουδών των σχολών
Φ.Α. και Αθλητισμού, είτε μέσω ευκαιριών επιμόρφωσης και επαγγελματικής
ανάπτυξης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Επαγγελματική κοινωνικοποίηση, επιχειρηματικότητα, επαγγελματική σταδιοδρομία, πανεπιστημιακές σπουδές
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
92
Αριθμός σελίδων:
69
Χ.ΜΑΡΑΓΚΟΥΔΑΚΗΣ-ΠΤΥΧΙΑΚΗ_ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο