Η Στρατηγική Διοίκησης της Ποιότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και η εφαρμογή της στην Ελλάδα- Μελέτη περίπτωσης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου σόβιου Πολυτεχνείου

Διπλωματική Εργασία uoadl:2959897 109 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-08-30
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Πλακιά Αναστασία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γε ώργιος Πασιάς-καθηγητής πρώτης βαθμίδας ΕΚΠΑ
Γεώργιος Παπακωνσταντίνου-καθηγητής πρώτης βαθμίδας ΕΚΠΑ
Δημήτριος Φωτεινός-αναπληρωτής καθηγητής ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η Στρατηγική Διοίκησης της Ποιότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και η εφαρμογή της στην Ελλάδα- Μελέτη περίπτωσης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου σόβιου Πολυτεχνείου
Γλώσσες εργασίας:
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η Στρατηγική Διοίκησης της Ποιότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και η εφαρμογή της στην Ελλάδα- Μελέτη περίπτωσης του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου
Περίληψη:
Με την παρούσα μελέτη, έγινε μια προσπάθεια να αναλυθεί η έννοια της Νέας
Δημόσιας Διοίκησης, τα γενικά χαρακτηριστικά της καθώς και οι επιδράσεις της,
κυρίως στον χώρο της ανώτατης εκπαίδευσης. Παράλληλα, επειδή, η φιλοσοφία και
το πλαίσιο εφαρμογής των αρχών του ΝΔΜ συνδέει τη βελτίωση της ποιότητας του
οργανισμού άμεσα με τις έννοιας της κυβερνησιμότητας, της επιτελεστικότητας και
της διαχειριστικότητας, αναλύσαμε αυτές τις έννοιες για την καλύτερη κατανόηση
των επιδράσεων της Νέας Δημόσιας Διοίκησης. Στη συνέχεια, εξετάστηκε και η
έννοια της εκπαιδευτικής αξιολόγησης, αφού από τα μέσα της δεκαετίας του ’90
στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες η ποιότητα και η αξιολόγηση του
εκπαιδευτικού έργου θεωρούνται ως δύο αλληλεξαρτώμενες έννοιες, αποτελώντας
τους βασικούς στόχους, άξονες και κατευθύνσεις των εκπαιδευτικών
μεταρρυθμίσεων. Επιπρόσθετα, έγινε μια επισκόπηση της εφαρμογής του Ν.Δ.Μ. σε
κάποιες ευρωπαϊκές χώρες, καθώς δεν εφαρμόστηκε γενικευμένα και αυτούσια σε
όλα τα μέρη. Αποτέλεσμα, βέβαια, της Νέας Δημόσιας Διοίκησης είναι και η
εμφάνιση της έννοιας της ποιότητας. Γι’ αυτό επιχειρήθηκε, με την παρούσα μελέτη
να συνδεθεί ιστορικά η πορεία που έλαβε η Ευρωπαϊκή Διασφάλιση της Ποιότητας,
κατά τις δύο δεκαετίας ύπαρξης της Διαδικασίας της Μπολόνια. Μέσα από
συγκριτική προσέγγιση των μηχανισμών αξιολόγησης της ποιότητας που
αναπτύχθηκαν κατά τις προγραμματισμένες συναντήσεις των Υπουργών ανά διετία,
αποτυπώσαμε τις αλλαγές και τους μετασχηματισμούς της Διασφάλισης της
ποιότητας, τόσο σε εννοιολογικό πλαίσιο όσο σε πλαίσιο πολιτικής διαδικασίας,
πολύ-επίπεδης Διακυβέρνησης και πολλαπλών φορέων. Παράλληλα,
παρουσιάσαμε τα βασικότερα σημεία της συζήτησης για την ποιότητα στην Ελλάδα,
μέσα από μια ιστορική αναδρομή, στην περίοδο 1974-2020, καταγράφοντας τα
βασικά σημεία του Νόμου 3374/2005, ο οποίος αφορά στη Διασφάλιση της
ποιότητας στην ανώτατη ελληνική εκπαίδευση.
Τέλος, εξετάσαμε την εφαρμογή αυτής της διεθνούς Ευρωπαϊκής πολιτικής στην
ελληνική πραγματικότητα μέσα από μια μελέτη περίπτωσης, της σύγκρισης των
εξωτερικών εκθέσεων αξιολόγησης του Πολυτεχνείου της Κρήτης και του Εθνικού
Μετσόβιου Πολυτεχνείου καταγράφοντας τα συμπεράσματα μας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Νέα Δημόσια Διοίκηση, κυβερνησιμότητα, επιτελεστικότητα, διαχειριστικότητα, Ποιότητα, Διασφάλιση της Ποιότητας, Αξιολόγηση της Ποιότητας, Διαδικασία της Μπολόνια, Συστήματα Παγκόσμιας Κατάταξης, δείκτες και επιδόσεις, Ευρωπαϊκός Χώρος Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
300
Αριθμός σελίδων:
258
Η Στρατηγική Διοίκησης της Ποιότητας της Ευρωπαϊκής Ένωσης στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση και η εφαρμογή της στην Ελλάδα- Μελέτη περίπτωσης του Εθνικού Μετσόβιου ΠολυτεχνείουWord.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο