Η αξιοποίηση του Instagram και του Twitter, ως εργαλεία πολιτικού μάρκετινγκ και η συμβολή τους στη δημόσια εικόνα του πολιτικού προσώπου: Μελέτη περίπτωσης της προεκλογικής εκστρατείας 2020 του Τζο Μπάιντεν.

Πτυχιακή Εργασία uoadl:2962265 81 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-10-09
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Σταυροπούλου Ιωάννα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δρ. Σαββατού Τσολακίδου, μέλος ΕΔΙΠ, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, ΕΚΠΑ.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η αξιοποίηση του Instagram και του Twitter, ως εργαλεία πολιτικού μάρκετινγκ και η συμβολή τους στη δημόσια εικόνα του πολιτικού προσώπου: Μελέτη περίπτωσης της προεκλογικής εκστρατείας 2020 του Τζο Μπάιντεν.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η αξιοποίηση του Instagram και του Twitter, ως εργαλεία πολιτικού μάρκετινγκ και η συμβολή τους στη δημόσια εικόνα του πολιτικού προσώπου: Μελέτη περίπτωσης της προεκλογικής εκστρατείας 2020 του Τζο Μπάιντεν.
Περίληψη:
Τη σημερινή εποχή η σωστή αξιοποίηση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι της προεκλογικής εκστρατείας. Η αμεσότητα και η δυνατότητα αλληλεπίδρασης με ένα μαζικό κοινό, που προσφέρουν τα ψηφιακά μέσα έχει συμβάλει στην κυριαρχία τους, ενώ τα παραδοσιακά μέσα έχουν παραγκωνιστεί. Στην παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζεται η χρήση του Instagram και του Twitter από τον Τζο Μπάιντεν κατά τη διάρκεια των προεδρικών αμερικανικών εκλογών του 2020, προκειμένου να κατανοηθεί ποια ήταν η δημόσια εικόνα του Μπάιντεν και πώς αυτή διαμορφώθηκε μέσα από τη χρήση των δύο μέσων. Παράλληλα, εξετάζεται α) το είδος του ήδη δημοσιευμένου περιεχομένου στο Instagram, β) πόσο ενεργός χρήστης ήταν, γ) οι αναφορές στον Τραμπ στο Twitter και δ) αν οι αναφορές ήταν θετικές οι αρνητικές, για την ανάδειξη του επικοινωνιακού πολιτικού προφίλ του Μπάιντεν. Στόχος είναι να αποδομηθεί το πολιτικό φαίνεσθαι μέσα από τα ΜΚΔ και να αποδειχθεί πώς κάθε δημοσίευση δεν είναι τυχαία, υπάρχει λόγος κοινοποίησης. Ακολουθήθηκε συνδυασμός ποιοτικής και ποσοστικής μεθόδου στο περιεχόμενο του Instagram, ενώ στο Twitter έγινε επεξεργασία δεδομένων με τη χρήση της γλώσσας προγραμματισμού python και την ανάλυση συναισθήματος στα tweet που αναφέρεται ο Τραμπ. Από τα αποτελέσματα προκύπτει ότι το περιεχόμενο αφορούσε κυρίως τις πολιτικές του πεποιθήσεις και σχεδόν καθόλου την προβολή του ιδιωτικού βίου, ενώ σημαντική ήταν η συμβολή του Ομπάμα. Παρατηρήθηκε επίσης, ότι και στα δύο μέσα κυριάρχησαν οι αναφορές στον Τραμπ, που συνήθως ήταν επιθετικές. Στο τέλος, προτείνονται ιδέες για περαιτέρω έρευνες στον κλάδο του πολιτικού μάρκετινγκ.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης, πολιτικό μάρκετινγκ, twitter, Instagram, ανάλυση συναισθήματος, προεκλογική εκστρατεία, Τζο Μπάιντεν, Ντόναλτ Τραμπ
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
59
Αριθμός σελίδων:
75
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Διπλωματική Εργασία Σταυροπούλου Ιωάννα.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.