Η διδασκαλία των τροχιακών μέσω αναλογίας: από τα σχήματα Chladni στα σχήματα των τροχιακών του ατόμου του υδρογόνου

Διπλωματική Εργασία uoadl:2964060 75 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική της Χημείας
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-10-29
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Κατσακούλας Ιωάννης
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Σταμπάκη-Χατζηπαναγιώτη Δέσποινα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Χημείας, ΕΚΠΑ
Ψαρουδάκης Νικόλαος, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Χημείας, ΕΚΠΑ
Σιγάλας Μιχαήλ, Καθηγητής, Τμήμα Χημείας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η διδασκαλία των τροχιακών μέσω αναλογίας: από τα σχήματα Chladni στα σχήματα των τροχιακών του ατόμου του υδρογόνου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η διδασκαλία των τροχιακών μέσω αναλογίας: από τα σχήματα Chladni στα σχήματα των τροχιακών του ατόμου του υδρογόνου
Περίληψη:
Στην παρούσα εργασία επιχειρείται η συσχέτιση των σχημάτων των τροχιακών/ηλεκτρονιακών πυκνοτήτων-ισοπύκνων του ατόμου του υδρογόνου με το φαινόμενο, ευρύτερα γνωστό από το 1802, που σήμερα καλείται «σχήματα Chladni» δηλαδή με τη μορφοποίηση και οπτικοποίηση διδιάστατων στάσιμων κυμάτων.
Προκειμένου να υποστηριχθεί η συσχέτιση, στο κεφάλαιο 1 παρατίθενται στοιχεία της κβαντικής θεωρίας, στοιχεία της κυματικής, παρουσιάζονται τα σχήματα Chladni, παρουσιάζεται το ιστορικό υπόβαθρο των σχημάτων Chladni, παραβάλλονται επιλεγμένα σχήματα Chladni με ηλεκτρονιακές πυκνότητες του ατόμου του υδρογόνου, δίνονται οι βιβλιογραφικές που αφορούν τη επιχειρούμενη συσχέτιση, λύνεται η εξίσωση του Schrödinger για το άτομο του υδρογόνου και, κατόπιν, παρατίθεται το μαθηματικό υπόβαθρο των σχημάτων Chladni.
Ακόμη, παρέχονται οδηγίες για τη δημιουργία ιδιοκατασκευής που παράγει σχήματα Chladni καθώς και σενάριο διδασκαλίας με φύλλο εργασίας που αξιοποιεί τη διδασκαλία και την ιδιοκατασκευή.
Επιχειρήθηκε η εφαρμογή σενάριου διδασκαλίας της συσχέτισης των σχημάτων των τροχιακών-ισοπύκνων με τα σχήματα Chladni (που δημιουργήθηκαν επί τόπου με τη προτεινόμενη ιδιοκατασκευή), τόσο σε πιλοτική διδασκαλία όσο και σε δείγμα μαθητών Γ Λυκείου (κεφάλαιο 2) και συζητούνται τα αποτελέσματα των φύλλων εργασίας των μαθητών. Επίσης σχολιάζονται τα δυνατά και αδύναμα σημεία της διδασκαλίας αυτής (κεφάλαιο 3).
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
τροχιακό, ηλεκτρονιακή πυκνότητα, υδρογονοειδή άτομα, στάσιμο κύμα, συντονισμός, κομβική/μη κομβική επιφάνεια, σχήμα Chladni
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
236
Αριθμός σελίδων:
147
Διπλωματική εργασία ΔιΧηΝΕΤ Ιω άννη Κατσακούλα.pdf (6 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο