Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Σαββατού Τσολακίδου, ΕΔΙΠ, Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, ΕΚΠΑ
Περίληψη:
Η παρούσα πτυχιακή εργασία με τίτλο «Η επιρροή των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης στην καταναλωτική συμπεριφορά των χρηστών» εκπονήθηκε και κατατίθεται ως μέρος των απαιτήσεων του προπτυχιακού προγράμματος σπουδών του τμήματος Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Το εν λόγω τμήμα ανήκει στο Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Απώτερος στόχος της εργασίας αποτελεί η εις βάθος μελέτη της επιρροής που ενδεχομένως, ασκούν τα ΜΚΔ στην αγοραστική συμπεριφορά των χρηστών λαμβάνοντας υπόψη, την κυριαρχία τους στα πλαίσια της σημερινής ψηφιακής κοινωνίας. Ιδιαίτερη έμφαση θα δοθεί μάλιστα, στον καθοριστικό ρόλο που διαδραμάτισαν τα μέσα αυτά, κατά τη διάρκεια μιας πρωτοφανούς και πρωτόγνωρης συνθήκης σαν και αυτής που βίωσε η ανθρωπότητα με την έλευση της Covid – 19.
Πιο αναλυτικά, η ερευνητική προσέγγιση που επιλέχθηκε για τη διεξαγωγή της παρούσας έρευνας ήταν η ποσοτική μέθοδος. Η συλλογή των δεδομένων αλλά και των απόψεων των χρηστών των ΜΚΔ, αναφορικά με την καταναλωτική συμπεριφορά ιδίως, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, πραγματοποιήθηκε με τη χρήση δομημένου ερωτηματολογίου. Το τελευταίο, συμπληρώθηκε από συνολικά, σαράντα (40) άτομα, χωρίς κάποιο περιορισμό στο φύλο, την ηλικία, την κύρια ασχολία, την οικογενειακή κατάσταση ή το μηνιαίο εισόδημα. Τα εν λόγω άτομα, αποτέλεσαν το δείγμα βάσει του οποίου κατέστη εφικτή η διεξαγωγή της έρευνας. Αξίζει να σημειωθεί, μάλιστα, πως η ανάλυση των αποτελεσμάτων που προέκυψαν από την παρούσα ποσοτική ερευνητική διαδικασία, πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια διαγραμμάτων τα οποία ανέδειξαν τη σχέση μεταξύ ΜΚΔ και καταναλωτικής συμπεριφοράς στη σύγχρονη κοινωνία. Διαπιστώθηκε πως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης διευκολύνουν τις αγορές των ανθρώπων καθώς αποτελούν χρήσιμο εργαλείο αναζήτησης πληροφοριών αναφορικά με το συγκεκριμένο ζήτημα. Επιπροσθέτως, τονίζεται πως τα άτομα προχωρούν στην αγορά ενός ή περισσοτέρων προϊόντων, επηρεαζόμενοι από συγκεκριμένα ερεθίσματα μέσα από τα ΜΚΔ. Όσον αφορά στην περίοδο της πανδημίας, αξιοσημείωτο είναι ακόμη, το γεγονός, πως τα άτομα έκαναν περισσότερη οικονομία σε σύγκριση με το παρελθόν, πριν δηλαδή, από την εμφάνιση της Covid -19.
Πάντως, αυτό που κατέστη σαφές στα πλαίσια διεξαγωγής της εν λόγω έρευνας είναι, πως η πλειοψηφία θεωρεί τα ΜΚΔ απαραίτητα για την ανάπτυξη και την ομαλή λειτουργία κάθε σύγχρονης επιχείρησης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Μέσα κοινωνικής δικτύωσης, καταναλωτής, καταναλωτική συμπεριφορά, Covid – 19, Social Media Marketing