Η μουσική ως μέσο βασανιστηρίων στα πολιτικά κέντρα κράτησης της Χιλής του Pinochet

Πτυχιακή Εργασία uoadl:2965225 112 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Μουσικών Σπουδών
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-02-16
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Παρασκευοπουλου ΒΑΣΙΛΙΚΗ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρία Παπαπαύλου, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, ΕΚΠΑ
Αναστάσιος Χαψούλας, Καθηγητής, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, ΕΚΠΑ,
Νικόλαος Πουλάκης, Μέλος ΕΔΙΠ, Τμήμα Μουσικών Σπουδών, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η μουσική ως μέσο βασανιστηρίων στα πολιτικά κέντρα κράτησης της Χιλής του Pinochet
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η μουσική ως μέσο βασανιστηρίων στα πολιτικά κέντρα κράτησης της Χιλής του Pinochet
Περίληψη:
Θέμα της παρούσας πτυχιακής εργασίας αποτελεί, η μουσική ως μέσο βασανιστηρίων στα πολιτικά κέντρα κράτησης της Χιλής του Pinochet. Τα βασικά σημεία διερεύνησης είναι ο λόγος που ο μουσικός βασανισμός άργησε να αποτελέσει πεδίο έρευνας της εθνομουσικολογίας και των άλλων ανθρωπιστικών επιστημών, το πώς σχετίζεται το μουσικό και πολιτικό κίνημα του Nueva Cancion με τους κρατουμένους των στρατοπέδων συγκέντρωσης, με ποιο τρόπο η μουσική λειτουργούσε ως μέσο βίας στα πολιτιστικά κέντρα της Χιλής, για ποιο λόγο στα πολιτικά κέντρα κράτησης της Χιλής υπήρχε καταναγκαστική ενασχόληση με τη μουσική από τους κρατουμένους και τέλος ποιες ήταν οι επιπτώσεις του μουσικού βασανισμού στους επιζώντες βασανιστηρίων και ποιος ο ρόλος της σιωπής των επιζώντων. Τα βασικά σημεία που αναδείχθηκαν στην εργασία είναι το πώς επιδρά η μουσική αλλά και γενικότερα ο ήχος στον εγκέφαλό μας και ιδιαίτερα σε καταστάσεις κράτησης, φυλάκισης και ανάκρισης. Τα μουσικά βασανιστήρια είναι υπαρκτά και αποτελούν μία φρικτή μέθοδο ψυχολογικού αλλά και σωματικού βασανισμού επιφέροντας πολλά προβλήματα στα θύματά τους. Η δυνατότητα της μουσικής να εξευτελίζει και να χλευάζει τους κρατούμενους, είναι ένας από τους πρωταρχικούς λόγους για την προσφυγή στη μουσική και έτσι τονίζει ότι τόσο η επιλογή της μουσικής που χρησιμοποιείται πραγματικά, όσο και ο αντίκτυπός της, δεν μπορεί να περιοριστεί σε συζητήσεις περί αφηρημένων ιδιοτήτων της μουσικής. Για τον ίδιο λόγο ο συνδυασμός της μουσικής με άλλες τεχνικές αυτού που συχνά ονομάζεται ηχητικός πόλεμος δεν αρκεί εάν θέλουμε να κατανοήσουμε περισσότερα για τη δυναμική που εμπλέκεται σε αυτήν ή οποιαδήποτε άλλη μορφή μουσικής επικοινωνίας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γενικά έργα
Λέξεις-κλειδιά:
μουσική, βασανιστήρια, πολιτικά κέντρα κράτησης, Χιλή, Pinochet
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
82
Αριθμός σελίδων:
84
Πτυχιακή Εργασία Βασιλική Παρασκευοπούλου 1569201500048.pdf (2 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο