Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδασκαλία ξένων γλωσσών στην Ευρώπη: Εκπ/ση στη Γλωσσική και Πολιτισμική Διαφορετικότητα Σχολικών ΠληθυσμώνΒιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-11-26
Συγγραφέας:
Legoupil Marion
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μαρίνα Βήχου, Επίκουρη Καθηγήτρια
Delphine Guedat-Bittighoffer, Επίκουρη Καθηγήτρια
Maeva Touzeau, Ερευνήτρια
Πρωτότυπος Τίτλος:
Anxiété langagière et atelier de conversation en contexte universitaire
Γλώσσες εργασίας:
Γαλλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Γλωσσικό άγχος και εργαστήρια προφορικού λόγου στο πανεπιστήμιο
Περίληψη:
Το γλωσσικό άγχος είναι μία συγκινησιακή κατάσταση που εμφανίζεται κατά τη διάρκεια της εκμάθησης μιας ξένης γλώσσας την οποία βιώνουν με αρνητικό τρόποι οι μαθητές. Οι επιπτώσεις του γλωσσικού άγχους μπορεί να είναι ψυχοσωματικές επιπτώσεις και να οδηγήσουν στην παραίτηση και την αποθάρρυνση κατά την εκμάθηση μιας γλώσσας. Υπάρχουν ωστόσο τρόποι για την έλεγχο του γλωσσικού άγχους και των αρνητικών επιπτώσεών του στην καθημερινότητα. H σύνδεση του γλωσσικού άγχους με την ανάπτυξη του προφορικού λόγου παρουσιάζει ιδιαίτερες δυσκολίες. Τα εργαστήρια προφορικού λόγου εστιάζουν στην ανάπτυξη των γλωσσικών ικανοτήτων, μέσα σε συνθήκες αυθεντικής χρήσης της γλώσσας. Το τυπικό περιβάλλον μέσα στο οποίο προσφέρονται τα εργαστήρια προφορικού λόγου μπορεί ωστόσο να συνεχίσει να επηρεάζει την αποτελεσματικότητά τους εάν προσφέρονται από τους ίδιους καθηγητές, εφόσον έτσι διαινωνίζεται η ιεραρχική σχέση ανάμεσα στον καθηγητή που έχει τις γνώσεις και τον εκπαιδευόμενο ο οποίος προσπαθεί να μάθει. Οι κοινότητες μάθησης αποτελούν έναν τρόπο εξισορρόπησης αυτών των δύο τάσεων. Προτείνουν στους συμμετέχοντες μέσα από τη διαλογική μάθηση να κινητοποιήσουν τις γνώσεις τους προς έναν κοινό σκοπό: τη βελτίωση της προφορικής ικανότητας. Η παρούσα ΔΕ εστιάζει ακριβώς σε αυτή τη διάσταση.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
γαλλική ως ξένη γλώσσα, γλωσσικό άγχος, συγκίνηση, προφορικός λόγος, εργαστήρια προφορικού λόγου, κοινότητες μάθησης, διαλογική μάθηση, ομάδα.
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
21