H αξιολόγηση του διδακτικού έργου των μελών του Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) των Πανεπιστημίων στο πλαίσιο των διαδικασιών διασφάλισης ποιότητας. Μελέτη περίπτωσης: η ανταπόκριση – συμμετοχή των προπτυχιακών φοιτητών του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου στη διαδικτυακή συμπλήρωση των σχετικών ερωτηματολογίων (εαρινό εξάμηνο ακαδημαϊκού έτους 2018-2019)

Διπλωματική Εργασία uoadl:2967498 59 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διοίκηση Ανώτατης Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2021-11-29
Έτος εκπόνησης:
2021
Συγγραφέας:
Παπαδιώτου Γεωργία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Εμμανουήλ Φυριππής, Ομότιμος Καθηγητής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών,ΠΤΔΕ
Χαράλαμπος Μπαμπούνης, Ομότιμος Καθηγητής, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών,ΠΤΔΕ
Ηρώ Μυλωνάκου - Κεκέ, Καθηγήτρια, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών,ΠΤΔΕ
Πρωτότυπος Τίτλος:
H αξιολόγηση του διδακτικού έργου των μελών του Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) των Πανεπιστημίων στο πλαίσιο των διαδικασιών διασφάλισης ποιότητας. Μελέτη περίπτωσης: η ανταπόκριση – συμμετοχή των προπτυχιακών φοιτητών του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου στη διαδικτυακή συμπλήρωση των σχετικών ερωτηματολογίων (εαρινό εξάμηνο ακαδημαϊκού έτους 2018-2019)
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
H αξιολόγηση του διδακτικού έργου των μελών του Διδακτικού Ερευνητικού Προσωπικού (ΔΕΠ) των Πανεπιστημίων στο πλαίσιο των διαδικασιών διασφάλισης ποιότητας. Μελέτη περίπτωσης: η ανταπόκριση – συμμετοχή των προπτυχιακών φοιτητών του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου στη διαδικτυακή συμπλήρωση των σχετικών ερωτηματολογίων (εαρινό εξάμηνο ακαδημαϊκού έτους 2018-2019)
Περίληψη:
Η αξιολόγηση του διδακτικού έργου των μελών ΔΕΠ των ΑΕΙ από τους φοιτητές αποτελεί έναν από τους ευρέως αποδεκτούς δείκτες μέτρησης της Ποιότητας της Ανώτατης Εκπαίδευσης και έχει αναδειχθεί ιδιαιτέρως τις τελευταίες δεκαετίες στις διαδικασίες Διασφάλισης Ποιότητας που εφαρμόζουν τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα. Στο πλαίσιο αυτό ο βαθμός ανταπόκρισης των φοιτητών κρίνεται ζωτικής σημασίας για την εξαγωγή αξιόπιστων αποτελεσμάτων, προκειμένου για ανάληψη βελτιωτικών δράσεων και λήψη θεσμικών αποφάσεων. Στην παρούσα διπλωματική εργασία ερευνώνται παράγοντες που σύμφωνα με τη βιβλιογραφία επηρεάζουν το βαθμό ανταπόκρισης των φοιτητών στη διαδικτυακή συμπλήρωση των ερωτηματολογίων αξιολόγησης του διδακτικού έργου των μελών ΔΕΠ, με στόχο τον εντοπισμό των βέλτιστων πρακτικών που θα ενισχύσουν την εν λόγω συμμετοχή. Συγκεκριμένα, η έρευνα πραγματοποιήθηκε με τη χρήση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου στους προπτυχιακούς φοιτητές του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου. Συνολικά, τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι φοιτητές, ανταποκρίνονται στη διαδικτυακή συμπλήρωση των ερωτηματολογίων αξιολόγησης, κυρίως ως μέρος των φοιτητικών τους υποχρεώσεων και λιγότερο προσδοκώντας στη βελτίωση του διδακτικού έργου, όπως αναμενόταν. Από τα ευρήματα συμπεραίνεται ότι ενώ υπάρχει δέσμευση των φοιτητών με το Πανεπιστήμιο για την εμπλοκή τους στα ακαδημαϊκά δρώμενα, αυτή δεν έχει καλλιεργηθεί ειδικότερα για τη διαδικασία της αξιολόγησης του διδακτικού έργου. Προκειμένου για τη βελτίωση του ποσοστού απόκρισης, υποδεικνύεται η αναγκαιότητα παρέμβασης των ακαδημαϊκών και διοικητικών οργάνων για την επικοινώνηση τόσο της σημασίας και της διεξαγωγής της διαδικασίας αξιολόγησης, όσο και της χρήσης των αποτελεσμάτων της, σε όλα τα εμπλεκόμενα μέρη.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Aξιολόγηση, Διασφάλιση Ποιότητας, Διδακτικό έργο, Συμμετοχή φοιτητών, Διαδικτυακή συμπλήρωση, Ερωτηματολόγιο
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
133
Αριθμός σελίδων:
148
Παπαδιώτου_Γεωργία_Master.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο