Το λογισμικό Articulate Storyline 3 για την ενίσχυση δεξιοτήτων ενσυναίσθησης σε παιδιά Δημοτικού: Απόψεις των εκπαιδευτικών

Διπλωματική Εργασία uoadl:3074536 96 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-03-24
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Γιάνναρου Ιωάννα-Μελίσσα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Βουδούρη Αγγελική, Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ

Ζαράνης Νικόλαος, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Προσχολικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Κρήτης

Κουτρομάνος Γεώργιος, Επίκουρος Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Το λογισμικό Articulate Storyline 3 για την ενίσχυση δεξιοτήτων ενσυναίσθησης σε παιδιά Δημοτικού: Απόψεις των εκπαιδευτικών
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Το λογισμικό Articulate Storyline 3 για την ενίσχυση δεξιοτήτων ενσυναίσθησης σε παιδιά Δημοτικού: Απόψεις των εκπαιδευτικών
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία έχει ως σκοπό να παρουσιάσει την έννοια της ενσυναίσθησης σε συνάρτηση με τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στηνεκπαίδευση. Πραγματεύεται, μέσω της ανασκόπησης της βιβλιογραφίας, την έννοια της συναισθηματικής νοημοσύνης, η οποία περιλαμβάνει την ενσυναίσθηση, τα μοντέλα και τους παράγοντες που επηρεάζουν την ανάπτυξη της ενσυναίσθησης,ορισμένα μη ψηφιακά παιχνίδια που την ενισχύουν, την ενσυναίσθηση στηνεκπαίδευση και τις κοινωνικές δεξιότητες των παιδιών σχολικής ηλικίας, καθώς και τους φορείς κοινωνικοποίησης της ενσυναίσθησης. Αναφορικά με τις ΤΠΕ, εξετάζονται οι θεωρητικές αρχές των ΤΠΕ στην εκπαίδευση, οι θεωρίες μάθησης καιτα μοντέλα ένταξής τους στην εκπαιδευτική διαδικασία και τέλος, η σύνδεση των ΤΠΕ με την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης. Το ερευνητικό μέρος της εργασίας περιλαμβάνει τον σχεδιασμό και την εκτέλεση ενός παιχνιδιού για παιδιά με τημορφή quiz με τη χρήση της εφαρμογής Articulate Storyline 3, ενώ 102 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης καλούνται να το αξιολογήσουν μέσω ερωτηματολογίου. Τα αποτελέσματα της έρευνας φανερώνουν συσχετίσεις στις απόψεις τωνεκπαιδευτικών ως προς την εκτιμώμενη αναγκαιότητα της ενσυναίσθησης και τηχρησιμότητα του κουίζ που δημιουργήθηκε. Επιπλέον σύνδεση εντοπίζεται και στιςεκτιμήσεις για το βαθμό επίδρασης με τις απόψεις για την αισθητική του παιχνιδιού.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας, Ενσυναίσθηση, Θεωρίες μάθησης, Μοντέλα ένταξης, Articulate Storyline2
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
205
Αριθμός σελίδων:
111
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΓΙΑΝΝΑΡΟΥ ΜΕΛΙΣΣΑ.pdf (4 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο