Ψηφιακή λογοτεχνία: Μια προσέγγιση του προσφυγικού ζητήματος μέσω παιγνιοποιημένης διαδικασίας

Διπλωματική Εργασία uoadl:3216397 119 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ψηφιακά Μέσα Επικοινωνίας και Περιβάλλοντα Αλληλεπίδρασης
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-05-03
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Λιόγα Έλενα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κίργινας Σωτήριος, Διδάκτωρ-επιστημονικός συνεργάτης, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, ΕΚΠΑ.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ψηφιακή λογοτεχνία: Μια προσέγγιση του προσφυγικού ζητήματος μέσω παιγνιοποιημένης διαδικασίας
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ψηφιακή λογοτεχνία: Μια προσέγγιση του προσφυγικού ζητήματος μέσω παιγνιοποιημένης διαδικασίας
Περίληψη:
Η παρούσα ερευνητική εργασία μελετά μία διαφορετική προσέγγιση του μαθήματος
της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση μέσω μιας
παιγνιοποιημένης διαδικασίας των μαθητών. Καθώς η ψηφιοποίηση των εργαλείων
αυξάνεται με ραγδαίους ρυθμούς, η ανάγκη για καινοτόμες και συγχρόνως
αποτελεσματικότερες εκπαιδευτικές μεθόδους στα σχολεία, κρίνεται επιτακτική. Η
βασική έννοια του ‘’Gamification’’, αποτελεί τον κεντρικό άξονα που πλαισιώνει μία
νέα πειραματική διαδικασία. Η μεταναστευτική κρίση καθώς και το προσφυγικό
ζήτημα, αποτελούν τις θεματικές ενότητες που επιλέχθηκαν για τη διεξαγωγή του
πειράματος αυτού, έτσι ώστε να πραγματοποιηθεί η σύγκριση της συμβατικής
διδασκαλίας με μία ολοκληρωμένη παιγνιοποιημένη διαδικασία που θα περιλαμβάνει
δύο διαδραστικά σοβαρά παιχνίδια, ενταγμένα σε μία ολοκληρωμένη παιγνιοποιημένη
διαδικασία, που θα μπορούσαν να μετατρέψουν το μάθημα σε μία πιο ενδιαφέρουσα
εμπειρία για τους διδασκόμενους. Κύριοι στόχοι αυτής της εκπαιδευτικής μεθόδου
αποτελούν, από τη μία η μεγάλη ανταπόκριση στην πειραματική διαδικασία από τους
μαθητές ως διαδικασία παιγνιοποίησης και διαδραστικού τρόπου μετάδοσης των
γνώσεων από τους διδάσκοντες και από την άλλη, η ευαισθητοποίησή τους σε δύο
θεματικές που, παρά το πέρασμα των χρόνων, παραμένουν επίκαιρες.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λοιπές θεματικές κατηγορίες:
Γλώσσα – Λογοτεχνία
Λέξεις-κλειδιά:
Λογοτεχνία, Προσφυγικό, Εκπαίδευση, Διάδραση, Παιγνιοποίηση, Πλατφόρμα διάδρασης
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
52
Αριθμός σελίδων:
110
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Λιόγα_Διπλωματική Εργασία_Τελικό.pdf
5 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.