«Η χρήση του ανθρωποειδούς ρομπότ ΝΑΟ, ως μέσο μιας διαφοροποιημένης διδασκαλίας σε μαθητές Δημοτικού Σχολείου»

Διπλωματική Εργασία uoadl:3216452 159 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-05-04
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Γκολομπία Ηρώ
Εμμανουηλίδου Σοφία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δρ. Μιχαήλ Φειδάκης, Διδακτορικό (PhD), Τμήμα Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών
Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ), Αιγάλεω, e-mail: m.feidakis@uniwa.gr

Χαράλαμπος Πατρικάκης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Ηλεκτρολόγων & Ηλεκτρονικών Μηχανικών
Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ), Αιγάλεω, e-mail: bpatr@uniwa.gr
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Η χρήση του ανθρωποειδούς ρομπότ ΝΑΟ, ως μέσο μιας διαφοροποιημένης διδασκαλίας σε μαθητές Δημοτικού Σχολείου»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«Η χρήση του ανθρωποειδούς ρομπότ ΝΑΟ, ως μέσο μιας διαφοροποιημένης διδασκαλίας σε μαθητές Δημοτικού Σχολείου»
Περίληψη:
Τα τελευταία χρόνια ολοένα και περισσότερες έρευνες αναφέρονται στα ανθρωποειδή ρομπότ ως υποστηρικτικά μέσα διδασκαλίας και εργαλεία εφαρμογής μιας διαφοροποιημένης διδασκαλίας ποικίλων εκπαιδευτικών θεμάτων. Πολλές μελέτες καταδεικνύουν τις δυνατότητες των κοινωνικών ρομπότ για ενίσχυση ακαδημαϊκών ή κοινωνικό-συναισθηματικών δεξιοτήτων, συμμετοχή των παιδιών σε δραστηριότητες και ανάπτυξη του μαθησιακού επιπέδου μέσω καινοτόμων εφαρμογών. Παράλληλα παρατηρείται συσχέτιση μεταξύ του ενδιαφέροντος εφαρμογής νέων τεχνολογικών μέσων (χρήση ρομπότ) στο σχολείο με την υπάρχουσα τεχνολογική γνώση. Η παρούσα εργασία σχεδιάστηκε με σκοπό να διερευνηθεί η δυνατότητα του κοινωνικού ρομπότ ΝΑΟ της SoftBank Robotics, να επιτελέσει τον ρόλο του δασκάλου και να χρησιμοποιηθεί για ενισχυτική διδασκαλία στην τάξη. Για το σκοπό αυτό, δημιουργήθηκαν δύο εκπαιδευτικά σενάρια βασισμένα σε διαφορετικό γνωστικό περιεχόμενο μεταξύ τους. Το πρώτο αφορούσε τη θεματική ενότητα “Οικολογία-Περιβάλλον” (τίτλος: “How2beAnEcoist”) και το δεύτερο τη θεματική ενότητα “Χορός και Γυμναστική” (τίτλος: “Dance the NAO Style”) στην πλατφόρμα λογισμικού Choregraphe για το ΝΑΟ. Στη συνέχεια, για το κάθε εκπαιδευτικό σενάριο υπήρξε πρακτική εφαρμογή. Οι παρεμβάσεις πραγματοποιήθηκαν σε Δημοτικό Σχολείο με συνολικά 53 μαθητές ηλικίας 7 έως 11 ετών και σε Σχολή Χορού με 14 μαθητές ηλικίας 5,5 έως 12 ετών. Τα εργαλεία συλλογής δεδομένων που χρησιμοποιήθηκαν ήταν παρατήρηση με βιντεοσκόπηση, ερωτηματολόγια καθώς και ρουμπρίκα αυτοαξιολόγησης της συνολικής εμπειρίας. Από την ανάλυση των δεδομένων σημειώθηκε υψηλή συμμετοχή των μαθητών στις δραστηριότητες με το ΝΑΟ, επιθυμία χρήσης του και σε άλλα μαθήματα και σημαντικό ενδιαφέρον για τις δυνατότητες του. Παράλληλα, αποκτήθηκαν νέες γνώσεις βάσει των αποτελεσμάτων γνωστικού περιεχομένου. Στο “How2beAnEcoist” οι μικρότερες ηλικίες ανταποκρίθηκαν με μεγαλύτερη προσοχή στις δοκιμασίες και στις ερωτήσεις για τις τρεις διδακτικές ενότητες (Ανακύκλωση, Νερό, Ηλεκτρισμός) σε σχέση με τα μεγαλύτερα παιδιά, ενώ στη μουσικοκινητική δραστηριότητα “Dance the NAO Style” παρατηρήθηκε το ακριβώς αντίθετο στην ανταπόκριση, προσοχή και το συνολικό ενδιαφέρον από τους μεγαλύτερους μαθητές.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Τεχνολογία – Πληροφορική
Λέξεις-κλειδιά:
Χορός και Κοινωνικά ρομπότ, ΝΑΟ στην Εκπαίδευση, Ανθρωποειδή Ρομπότ, NAO και Τέχνες
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
5
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
88
Αριθμός σελίδων:
245
Διπλωματική Εργασία - Γκολομπία Ηρώ & Εμμανουηλίδου Σοφία.pdf (7 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο