Προκλήσεις και Διαχείριση κινδύνου στον Εναέριο Χώρο. Μελέτη περίπτωσης της πτήσης HCY 522 της 14ης Αυγούστου 2005.

Διπλωματική Εργασία uoadl:3218377 83 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Στρατηγικές Διαχείρισης Καταστροφών και Κρίσεων στους Διοικητικούς και Αναπτυξιακούς Τομείς
Βιβλιοθήκη Σχολής Θετικών Επιστημών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-06-09
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Χατζηαμανέτογλου Νικόλαος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δρ. Λέκκας Ευθύμιος, Καθηγητής ΕΚΠΑ
Δρ. Λόζιος Στέλιος, Αναπληρωτής Καθηγητής ΕΚΠΑ
Δρ. Δανάμος Γιώργος, Δρ. Γεωλόγος, Ε.Δ.Ι.Π. ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Προκλήσεις και Διαχείριση κινδύνου στον Εναέριο Χώρο. Μελέτη περίπτωσης της πτήσης HCY 522 της 14ης Αυγούστου 2005.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Προκλήσεις και Διαχείριση κινδύνου στον Εναέριο Χώρο. Μελέτη περίπτωσης της πτήσης HCY 522 της 14ης Αυγούστου 2005.
Περίληψη:
Η Διαχείριση του Εναερίου Χώρου αποτελεί ένα πολυσύνθετο ζήτημα το οποίο απαιτεί έγκαιρες, έγκυρες και σαφείς αποφάσεις, προκειμένου να εξασφαλίζεται η ομαλή διεξαγωγή των πτήσεων και των δραστηριοτήτων των λοιπών χρηστών του εναερίου χώρου.
Ο καθορισμός των διαδικασιών Δ.Ε.Χ. καθώς επίσης και τα πρωτόκολλα αντιμετώπισης μη κανονικών συνθηκών, αποτελούν πρώτιστης σημασίας δραστηριότητες για την ασφάλεια πτήσεων.
Σκοπός της παρούσας Διπλωματικής Εργασίας είναι να παρέχει συνοπτικές πληροφορίες για την κατανόηση θεμάτων που άπτονται στη Δ.Ε.Χ. και συγκεκριμένα στον ελληνικό Ε.Ε.Χ., κυρίως στο τμήμα που αφορά στη διαχείριση περιστατικών RENEGADE.
Στο πρώτο κεφάλαιο, παρατίθενται οι γενικοί ορισμοί του Ε.Χ., όπως F.I.R. και E.E.X., η συνάφεια με τα Ε.Χ.Υ.-Ε.Χ.Θ. και η διάκριση μεταξύ των εννοιών Παράβαση Κ.Ε.Κ. και Παραβίαση Ε.Ε.Χ. με παράθεση αντίστοιχών παραδειγμάτων. Επίσης, αναφέρεται και η
έννοια της Υπέρπτησης. Κατόπιν, παρατίθενται συνοπτικά στοιχεία που αφορούν στη
Διαχείριση Κρίσεων, εν γένει.
Στο δεύτερο κεφάλαιο, αναλύονται οι ορισμοί και οι εμπλεκόμενοι, με τη Δ.Ε.Χ., φορείς και τα αντίστοιχα καθήκοντά τους, προκειμένου να γίνει αντιληπτή η πολυπλοκότητα των διαδικασιών που εξελίσσονται εντός του Ε.Χ. Τέλος, αναφέρονται συνοπτικά οι διαδικασίες αντιμετώπισης Α/Φ που είναι σε κατάσταση μη κανονικής πτήσης.
Στο τρίτο κεφάλαιο αναλύονται τα στοιχεία της πτήσης HCY522, τόσο πριν, όσο και κατά τη διάρκεια αυτής, μέχρι το σημείο της πρόσκρουσης σε λοφώδη περιοχή του Γραμματικού, Αττικής. Τα παρουσιαζόμενα στοιχεία αφορούν κυρίως στα αναγραφόμενα στο πόρισμα της ΕΔΑΑΠ, καθώς επίσης και σε μαρτυρίες χειριστών Α/Φ και ΟΣ Κ/Β, οι οποίοι ενεπλάκησαν στην συγκεκριμένη περίπτωση.
Τέλος, παρατίθενται τα αποτελέσματα του πορίσματος, ήτοι τα κύρια και λανθάνοντα αίτια της κατάληξης της εξεταζόμενης πτήσης και αναλύονται τα συμπεράσματα από τις
διαδικασίες των εμπλεκόμενων φορέων κατά την διαχείριση της κρίσης.
Θα πρέπει να γίνει σαφές ότι, όπως αναφέρεται και παραπάνω, η διαχείριση του εναερίου χώρου απαιτεί την αρμονική συνεργασία των φορέων, την έγκαιρη και έγκυρη
ενημέρωσή του για κάθε μη κανονική συνθήκη - εξέλιξη και την εφαρμογή πρωτοκόλλων
αντιμετώπισης ειδικών καταστάσεων. Όλα τα παραπάνω, πραγματοποιούνται εντός περιορισμένου χρόνου, καθώς γενικά οι καταστάσεις στον 'αέρα' είναι ταχέως εξελισσόμενες, με συνεχείς εκτιμήσεις και αναθεωρήσεις κόστους-οφέλους κάθε ενέργειας (Cost Effective Analysis), ενώ τυχόν πλημμελής αντιμετώπισή τους μπορεί να οδηγήσει σε μεγάλες καταστροφές.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Διαχείριση Εναερίου Χώρου - RENEGADE - HCY522 - ATHINAI F.I.R. - Ελληνικός Φορέας Παροχής Υπηρεσιών Αεροναυτιλίας
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
17
Αριθμός σελίδων:
62
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

1. Χατζηαμανέτογλου Νικόλαος_20338_ΝΚ-01_ Μεταπτυχιακή Διπλωματική Εργασία.pdf
3 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.