Εφαρμογή Μεθόδων Διδασκαλίας από Προπονητές Κολύμβησης

Πτυχιακή Εργασία uoadl:3218579 96 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-06-17
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
ΒΑΛΣΑΜΙΔΗ ΜΥΡΤΩ
ΚΑΡΑΚΩΝΣΤΑΝΤΗ ΑΝΝΑ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ασπασία Δανιά, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού Αθηνών, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Εφαρμογή Μεθόδων Διδασκαλίας από Προπονητές Κολύμβησης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Εφαρμογή Μεθόδων Διδασκαλίας από Προπονητές Κολύμβησης
Περίληψη:
Η μέθοδος διδασκαλίας που θα επιλέξει ο εκάστοτε προπονητής σε κάθε άθλημα αποτελεί πολύ βασικό παράγοντα για την αποτελεσματικότητα του μαθήματος. Οι μέθοδοι διδασκαλίας χωρίζονται σε 2 κατηγορίες τις παραγωγικές και τις αναπαραγωγικές. Στις παραγωγικές το μάθημα γίνεται με επίκεντρο τον μαθητή, ενώ στις αναπαραγωγικές με επίκεντρο τον δάσκαλο. Όσον αφορά στο άθλημα της κολύμβησης, φαίνεται ότι σε γενικές γραμμές επικρατούν οι αναπαραγωγικές μέθοδοι διδασκαλίας, χωρίς ωστόσο αυτό να έχει αποδειχθεί ερευνητικά. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει την επιλογή των μεθόδων διδασκαλίας από προπονητές και προπονήτριες κολύμβησης και να εξετάσει την ύπαρξη πιθανών διαφορών σε σχέση με το φύλο και το επίπεδο σπουδών τους. Οι συμμετέχοντες σε αυτήν την έρευνα ήταν 55 προπονητές (27 άνδρες και 28 γυναίκες). Οι συμμετέχοντες συμπλήρωσαν διαδικτυακά μία μεταφρασμένη και τροποποιημένη έκδοση του ερωτηματολογίου «Students’ experiences with and perceptions of Mosston’s teaching styles (Cothran, Kulinna & Ward, 2000). Από τα αποτελέσματα διαπιστώθηκε απουσία διαφορών στην εφαρμογή παραγωγικών ή αναπαραγωγικών μεθόδων διδασκαλίας ως προς το φύλο των προπονητών. Ωστόσο, φάνηκε να υπάρχουν διαφορές στις προσεγγίσεις και στις μεθόδους διδασκαλίας που χρησιμοποιούσαν οι διάφοροι προπονητές κολύμβησης, με άξονα το επίπεδο σπουδών τους. Ειδικότερα, οι φοιτητές/τριες και απόφοιτοι Σχολών Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού φάνηκε να χρησιμοποιούν τις παραγωγικές μεθόδους περισσότερο από τους φοιτητές/τριες και αποφοίτους προπονητικών ή άλλων σχολών, οι οποίοι φάνηκε να προτιμούν τη χρήση αναπαραγωγικών μεθόδων διδασκαλίας. Τα ευρήματα της παρούσας έρευνας είναι σύμφωνα με τα ευρήματα προηγούμενων ερευνών. Ωστόσο, είναι απαραίτητο να πραγματοποιηθούν κι άλλες έρευνες με παρόμοια θεματολογία, ώστε να μπορούν να γενικευτούν τα παραπάνω αποτελέσματα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
μέθοδοι διδασκαλίας, παραγωγικές μέθοδοι διδασκαλίας, κολύμβηση, προπονητές, εκπαιδευτικοί φυσικής αγωγής
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
100
Αριθμός σελίδων:
96
Βαλσαμίδη-Καρακωνσταντή_15_6_2022.pdf (721 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο