Τηλεκπαίδευση στην εποχή της πανδημίας: Εμπειρίες και πρακτικές εκπαιδευτικών προσχολικής και πρώτης σχολικής εκπαίδευσης

Πτυχιακή Εργασία uoadl:3219097 52 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-06-16
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
ΔΕΛΗΣΑΒΒΑ ΑΡΓΥΡΩ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ονοματεπώνυμο: Κλεοπάτρα Νικολοπούλου
Βαθμίδα: Εργαστηριακό Διδακτικό Προσωπικό (Ε.Δι.Π)
Τμήμα: Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία
Ίδρυμα : Εθνικό Και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Τηλεκπαίδευση στην εποχή της πανδημίας: Εμπειρίες και πρακτικές εκπαιδευτικών προσχολικής και πρώτης σχολικής εκπαίδευσης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Τηλεκπαίδευση στην εποχή της πανδημίας: Εμπειρίες και πρακτικές εκπαιδευτικών προσχολικής και πρώτης σχολικής εκπαίδευσης
Περίληψη:
Κατά τη διάρκεια της πανδημίας Covid-19, τα εκπαιδευτικά ιδρύματα σε παγκόσμια κλίμακα αναγκάστηκαν να κλείσουν και να συνεχίσουν την εκπαιδευτική διαδικασία διαδικτυακά. Η τηλεκπαίδευση μπορεί να υποστηρίξει τη μάθηση των μαθητών, αλλά, διεθνώς, υπάρχουν ελάχιστα εκπαιδευτικά δεδομένα για την προσχολική και την πρώτη σχολική εκπαίδευση. Από την Ελλάδα, τα δεδομένα είναι μηδαμινά για την περίοδο της τηλεκπαίδευσης. Επομένως, σκοπός της μελέτης είναι η διερεύνηση των απόψεων και των διδακτικών πρακτικών, 7 εκπαιδευτικών, προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας, κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Στην έρευνα, συμμετείχαν 4 δάσκαλοι δημοτικής εκπαίδευσης και 3 νηπιαγωγοί. Πιο συγκεκριμένα, διερευνήθηκαν οι διδακτικές πρακτικές-προσεγγίσεις που ακολούθησαν οι εκπαιδευτικοί στη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης, ο τρόπος χρήσης της τεχνολογίας/ΤΠΕ με τους μαθητές, οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες που πραγματοποιήθηκαν, τα λογισμικά που χρησιμοποιήθηκαν, το είδος υποστήριξης που είχαν/ δέχθηκαν οι εκπαιδευτικοί, οι απόψεις τους για τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα στην εφαρμογή της τηλεκπαίδευσης, η επικοινωνία με τους γονείς και ο ρόλος των γονιών στην διάρκεια της τηλεκπαίδευσης, οι εμπειρίες των νηπίων, καθώς και τα συναισθήματα των εκπαιδευτικών και οι προτάσεις τους για την βελτίωση/υποστήριξη της τηλεκπαίδευσης.
Τα αποτελέσματα της έρευνας, έδειξαν ότι χρησιμοποιήθηκε συνδυασμός διδακτικών πρακτικών, η χρήση της τεχνολογίας έγινε, εν γένει, με ευκολία από τα παιδιά, αλλά και με την βοήθεια των γονιών. Οι δραστηριότητες ήταν ποικίλες όπως μουσικό-κινητικές, γλωσσικές κ.α., και για την υλοποίηση τους χρησιμοποιήθηκαν φύλλα εργασίας, το Whiteboard, αλλά και φωτοτυπίες. Η υποστήριξη που είχαν οι εκπαιδευτικοί στη διάρκεια της τηλεκπαίδευσης ήταν κυρίως από το Υπουργείο μέσω επιμορφώσεων/σεμιναρίων, ενώ κάποιοι εκπαιδευτικοί αυτό-επιμορφώθηκαν ή δεν έλαβαν υποστήριξη. Ως προς τα μειονεκτήματα-εμπόδια, η σύνδεση με το διαδίκτυο, αποτέλεσε το πιο σημαντικό μειονέκτημα, αλλά και η έλλειψη υλικοτεχνικής υποδομής στα σπίτια των παιδιών. Αναφορικά με τα πλεονεκτήματα, τα παιδιά ήταν εξοικειωμένα με την τηλεκπαίδευση- τεχνολογία αλλά ήταν εξίσου σημαντική η διατήρηση της επαφής με τους μαθητές, το σχολείο και τους διδάσκοντες. Η επικοινωνία με τους γονείς γινόταν μέσω διαφορετικών εφαρμογών, ο ρόλος τους ήταν σημαντικός και ενεργητικός, ενώ, παρόλο που έλειψε στα παιδιά η δια ζώσης εκπαίδευση, οι εμπειρίες των μαθητών σχετικά με την τεχνολογία ήταν αρκετά καλές. Τέλος, ως προς τα συναισθήματα και τις προτάσεις των εκπαιδευτικών, κατά κύριο λόγο, υπήρξαν αρνητικά συναισθήματα, με κυρίαρχο το άγχος, ενώ η βασική βελτίωση που χρειάζεται η τηλεκπαίδευση είναι η χρηματοδότηση από το Υπουργείο Παιδείας για την επίλυση τεχνικών προβλημάτων και την αναβάθμιση των πλατφορμών.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Τηλεκπαίδευση, προσχολική και πρώτη σχολική εκπαίδευση, πρακτικές εκπαιδευτικών, πανδημία, covid-19.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
2
Αριθμός σελίδων:
80
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΔΕΛΗΣΑΒΒΑ ΑΡΓΥΡΩ 9982201800177.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο