Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Σκορδίλης Εμμανουήλ, Αναπληρωτής Καθηγητής, ΣΕΦΑΑ. ΕΚΠΑ.
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία αρχικά αναφέρεται στην έννοια του όρου «Unified Sports» των Special Olympics. Από όλες τις σχετικές δημοσιεύσεις που μελετήθηκαν, αναλύεται ποια είναι η επίδρασή των Unified Sports (UΝS) σε συνανθρώπους μας με νοητική αναπηρία. Αρχικά, τονίζεται η αναγκαιότητα να ενταχτούν τα UΝS στους Ολυμπιακούς αγώνες των Special Olympics, λόγω των σημαντικών βελτιώσεων που επιφέρουν μέσα από τα ομαδικά αθλητικά προγράμματα, τα οποία παρέχουν ίδιες συνθήκες για συνανθρώπους μας με και χωρίς νοητική αναπηρία. Έπειτα, αναφέρονται τα αποτελέσματα της ένταξης των UNS, ως ένα καλύτερο κοινωνικό περιβάλλον, σε Ευρώπη/Ευρασία, Αίγυπτο, Τουρκία και Νέα Ζηλανδία στους διάφορους τομείς της προσωπικότητας και φυσικής κατάστασης των συνανθρώπων μας με νοητική αναπηρία. Επιπρόσθετα, επισημαίνονται τα θετικά αποτελέσματα που έδειξαν τα παιδιά χωρίς νοητική αναπηρία στην ανάπτυξη των διαπροσωπικών σχέσεων και φιλιών με συμμαθητές/τριες τους με νοητική αναπηρία. Τέλος τονίζεται η σημαντικά θετική επίδραση των Unified Sports στα Special Olympics σε παιδιά με νοητική αναπηρία.