"Η συμβολή του ηγέτη-διευθυντή στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και στη δημιουργία κοινοτήτων μάθησης"

Διπλωματική Εργασία uoadl:3229232 72 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Πολιτική και Διοίκηση της Εκπαίδευσης
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-09-01
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Μπίζου Βασιλική
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Επιβλέπων: Γεώργιος Πασιάς, Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ
1ο μέλος: Δημήτριος Φωτεινός, Αναπληρωτής Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ
2ο μέλος: Ιωάννης Ρουσσάκης, Επίκουρος Καθηγητής Παιδαγωγικού Τμήματος Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
"Η συμβολή του ηγέτη-διευθυντή στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και στη δημιουργία κοινοτήτων μάθησης"
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
"Η συμβολή του ηγέτη-διευθυντή στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και στη δημιουργία κοινοτήτων μάθησης"
Περίληψη:
Η κοινωνία της οικονομίας και της γνώσης, οι διεθνείς εκπαιδευτικές εξελίξεις ωθούν τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς σε αλλαγές και επαναπροσδιορισμό του ρόλου τους. Οι ανάγκες για βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού έργου έχουν επηρεάσει την ταυτότητα του εκπαιδευτικού, σύμφωνα με την οποία οφείλει να αναπτύσσει συνεχώς τις γνώσεις και δεξιότητες. Ο ρόλος του ηγέτη/διευθυντή είναι ιδιαίτερα σημαντικός, αφού μπορεί να επηρεάσει την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και να δημιουργήσει μια κουλτούρα μάθησης. Σκοπός της ποσοτικής αυτής έρευνας είναι να διερευνηθούν οι απόψεις των εκπαιδευτικών των δημόσιων σχολείων της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Αττικής αναφορικά με τη συμβολή του διευθυντή στην επαγγελματική τους ανάπτυξη καθώς και στη δημιουργία κοινοτήτων μάθησης. Τη φετινή χρονιά έγιναν σημαντικές αλλαγές στα σχολεία προς βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος με την αυτοαξιολόγηση, την επαγγελματική ανάπτυξη, τις κοινότητες μάθησης, τον ηγέτη/διευθυντή να βρίσκονται στο επίκεντρο. Στην έρευνα αυτή διερευνήθηκε η υφιστάμενη επαγγελματική ανάπτυξη στα σχολεία, ο βαθμός συμμετοχής των εκπαιδευτικών σε δράσεις, οι ανάγκες τους, η ενίσχυση των δεξιοτήτων τους καθώς και ο ρόλος του διευθυντή σε όλη τη διαδικασία. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν τις αυξημένες ανάγκες των εκπαιδευτικών για επαγγελματική ανάπτυξη, τη συμμετοχή τους σε συνεργατικές πρακτικές. Στην ηγεσία του σχολείου υπερτερεί το συμμετοχικό στυλ και η κατανεμητική μορφή. Ο διευθυντής έχει όραμα και είναι σε θέση να δημιουργεί κοινότητες μάθησης. Η επιβράβευση, η παροχή κινήτρων, η καινοτομία, η ενσυναίσθηση είναι στοιχεία που οφείλει να αναπτύξει περισσότερο.

ΛΕΞΕΙΣ-ΚΛΕΙΔΙΑ: επαγγελματική ανάπτυξη, εκπαιδευτικοί, εκπαιδευτική ηγεσία, διευθυντής, ικανότητες/δεξιότητες, κοινότητες μάθησης, συνεργατικές πρακτικές, σχολεία, αλλαγή, κουλτούρα
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
επαγγελματική ανάπτυξη, εκπαιδευτικοί, εκπαιδευτική ηγεσία, διευθυντής, ικανότητες/δεξιότητες, κοινότητες μάθησης, συνεργατικές πρακτικές, σχολεία, αλλαγή, κουλτούρα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
69
Αριθμός σελίδων:
192
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf (6 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο