Τέχνη και τεχνολογία: Προσέγγιση του εικαστικού έργου της Ναταλίας Μελά και του Takis

Διπλωματική Εργασία uoadl:3229605 60 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-09-09
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
Σωτηράκος Κωνσταντίνος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Διαμαντοπούλου Ευαγγελία, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τομέας Πολιτισμού - Περιβάλλοντος - Επικοινωνιακών Εφαρμογών και Τεχνολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Τέχνη και τεχνολογία: Προσέγγιση του εικαστικού έργου της Ναταλίας Μελά και του Takis
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Τέχνη και τεχνολογία: Προσέγγιση του εικαστικού έργου της Ναταλίας Μελά και του Takis
Περίληψη:
Η διερεύνηση της σχέσης της τεχνολογίας και της σύγχρονης εικαστικής δημιουργίας αποτέλεσε τον πυρήνα του θέματος της εν λόγω διπλωματικής εργασίας. Κίνητρο της επιλογής του θέματος ήταν το προσωπικό ενδιαφέρον ως προς την εικαστική δημιουργία, σε συνδυασμό με την φύση των βασικών ακαδημαϊκών σπουδών και την συνάφεια τους με την τεχνολογία.
Κύριος σκοπός της έρευνας είναι η διερεύνηση και η επισήμανση του ρόλου της τεχνολογίας στην σύγχρονη γλυπτική, και πιο συγκεκριμένα στο έργο του Takis και της Ναταλίας Μελά, σε επίπεδο έμπνευσης, εργαλείου ή εκφραστικού μέσου και τεχνικών επιλογών. Στο πλαίσιο μιας πληρέστερης κατανόησης του έργου τους επιχειρήθηκε όχι μόνο μια αισθητική προσέγγιση, αλλά και μια πολύπλευρη ερμηνεία των μορφοπλαστικών τους επιλογών και της διαμόρφωσης της εικαστικής τους ταυτότητας σε συγκεκριμένες χωροχρονικές συνθήκες.
Ως περαιτέρω στόχος τέθηκε ο συσχετισμός του έργου των δύο δημιουργών, όπως επίσης η ανάδειξη των βαθύτερων αιτίων των εικαστικών τους πειραματισμών και επιτευγμάτων. Σημείο αναφοράς της έρευνας αποτέλεσε το πλαστικό έργο της Ναταλίας Μελά και του Takis καθώς και οι δύο σηματοδότησαν την πορεία της σύγχρονης γλυπτικής.
Μέσω της ανάλυσης, σύνθεσης και αποκωδικοποίησης του εικαστικού τους ιδιώματος, επιχειρήθηκε η προσέγγιση των δύο σύγχρονων καλλιτεχνών με διαφορετική εικαστική και φιλοσοφική ματιά, αλλά και ταυτόχρονα με ουσιαστικά σημεία σύγκλισης. Η συλλογή πληροφοριακού και ψηφιακού υλικού, βιβλιογραφικών πηγών και αρθρογραφίας, αν και παρουσίασε ιδιαίτερους περιορισμούς και προβληματισμούς, αποτέλεσε μαζί με την παρατήρηση και μελέτη έργων των δυο δημιουργών την ουσιαστική βάση και το πλαίσιο για την θεμελίωση και πρόοδο της έρευνας.
Σε όλη τη διάρκεια και τις φάσεις της ερευνητικής διαδικασίας αναδείχθηκαν καθοριστικά στοιχεία αναφορικά με την συνέργεια της τεχνολογίας και της τέχνης, καθώς και με την έμμεση αλλά προφανή παρουσία της επιστήμης. Επιπλέον, η εξελικτική πορεία της έρευνας, στο πλαίσιο μιας πιο διευρυμένης στοχοθεσίας, ανέδειξε ποικίλες πτυχές της λειτουργίας του πλαστικού έργου τέχνης ως αυτόνομης οντότητας, αλλά και ως σύγχρονου εκπαιδευτικού εργαλείου. Χάρη στη συγκυριακή επιλογή των δυο εικαστικών με διαφορές και ομοιότητες στην δημιουργική τους πορεία αναδείχθηκε η δυνατότητα αξιοποίησης και συμβολής του εικαστικού τους έργου στην εκπαιδευτική διαδικασία μέσω συγκεκριμένων προτάσεων.
Η παρούσα εργασία, με πρωτότυπα στοιχεία μελέτης, ενδέχεται να αποτελεί αφορμή για μια ακόμα βαθύτερη έρευνα σχετικά με μια ολιστική θεώρηση της ανθρώπινης δραστηριότητας και δημιουργίας στο εικαστικό, ανθρωπιστικό, τεχνολογικό και επιστημονικό πεδίο.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Καλές Τέχνες - Ψυχαγωγία
Λέξεις-κλειδιά:
Εικαστική δημιουργία, Τεχνολογία, Εκπαίδευση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
130
Αριθμός σελίδων:
135
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

Σωτηράκος Κωνσταντίνος 5593 - Διπλωματική εργασία.pdf
3 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

 


Σωτηράκος Κωνσταντίνος - Διπλωματική βίντεο.zip
195 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.