Οι ιδέες μαθητών/τριών ΣΤ΄ Δημοτικού για το σχήμα και τις κινήσεις της Γης, τη βαρύτητα, τη δομή του ηλιακού συστήματος, τις κινήσεις, τα μεγέθη και τις αποστάσεις των πλανητών.

Διπλωματική Εργασία uoadl:3252887 55 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διδακτική και Δημόσια Κατανόηση των Φυσικών Επιστημών και των Ψηφιακών Τεχνολογιών
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2022-11-28
Έτος εκπόνησης:
2022
Συγγραφέας:
ΚΟΥΦΑΚΕΑ ΙΩΑΝΝΑ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Χαλκιά Κρυσταλλία,Ομότιμη Καθηγήτρια , ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Μαυρικάκη Ευαγγελία , Καθηγήτρια , ΠΤΔΕ,ΕΚΠΑ
Γαλάνη Αποστολία,Αναπλ. Καθηγήτρια , ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι ιδέες μαθητών/τριών ΣΤ΄ Δημοτικού για το σχήμα και τις κινήσεις της Γης, τη βαρύτητα, τη δομή του ηλιακού συστήματος, τις κινήσεις, τα μεγέθη και τις αποστάσεις των πλανητών.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι ιδέες μαθητών/τριών ΣΤ΄ Δημοτικού για το σχήμα και τις κινήσεις της Γης, τη βαρύτητα, τη δομή του ηλιακού συστήματος, τις κινήσεις, τα μεγέθη και τις αποστάσεις των πλανητών.
Περίληψη:
Η μεταπτυχιακή αυτή διατριβή εξετάζει τις ιδέες των μαθητών/τριών ΣΤ΄ τάξης για το Σχήμα της Γης, τη Βαρύτητα, τις Κινήσεις της Γης, τη Δομή του Ηλιακού Συστήματος, τις Κινήσεις, τα Μεγέθη και τις Αποστάσεις Πλανητών από τον Ήλιο και μεταξύ τους. Το δείγμα είναι από μαθητές/τριες της Αθήνας και συγκεκριμένα από το 8ο Δημοτικό Σχολείο Κηφισιάς, οι οποίοι είχαν διδαχτεί, περίπου τρεις μήνες πριν, τις σχετικές ενότητες στα πλαίσια του μαθήματος της Γεωγραφίας. Δώδεκα μαθητές/τριες 11 ετών συμμετείχαν στην έρευνα. Μια ημιδομημένη συνέντευξη που αποτελείται από ερωτήσεις ανοιχτού τύπου χρησιμοποιήθηκε για να αποκαλύψει τις ιδέες των μαθητών/τριών. Οι λεκτικές απαντήσεις των μαθητών/τριών και τα σχέδια τους εξετάστηκαν και αναλύθηκαν. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως τα παιδιά έχουν μάθει ότι η Γη είναι σφαίρα, αλλά δεν μπορούν να το υποστηρίξουν με επιχειρήματα έναντι κάποιου που θα υποστήριζε ότι η Γη είναι επίπεδη. Για τους περισσότερους μαθητές/τριες, η Bαρύτητα είναι μία ασαφής έννοια. Γνωρίζουν μεν όλοι/ες οι μαθητές/τριες του δείγματος τον όρο, αλλά όταν προσπαθούν να την περιγράψουν, το διατυπώνουν με διάφορους ασαφείς τρόπους. Μόνο ένας/μία έχει επίγνωση ότι το κάτω είναι το κέντρο της Γης. Ακόμα ένα ικανό ποσοστό των μαθητών/τριών διαφοροποιεί τη Βαρύτητα στη Γη και στο Διάστημα. Οι μαθητές/τριες μοιάζουν να έχουν αποστηθίσει τις γνώσεις περί κινήσεων της Γης, χωρίς πραγματικά να τις έχουν κατανοήσει. Οι περισσότεροι μαθητές δεν συνειδητοποιούν τις σχέσεις αποστάσεων μεταξύ των πλανητών και των πλανητών και του Ήλιου και δεν φαίνεται να γνωρίζουν τις διαφορές των μεγεθών των πλανητών. Όλα τα παιδιά του δείγματος γνωρίζουν ότι όλοι οι πλανήτες κινούνται με το μεγαλύτερο ποσοστό να γνωρίζει τις κινήσεις τους. Οι περισσότεροι μαθητές/τριες του δείγματος φαίνεται ότι δεν έχουν κατακτήσει τις γνώσεις που αφορούν τη δομή του Ηλιακού Συστήματος.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
εναλλακτικές ιδέες, αστρονομία, σχήμα γης, κινήσεις γης, βαρύτητα, ηλιακό σύστημα
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
15
Αριθμός σελίδων:
174
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

KOUFAKEA_IOANNA_master.pdf
28 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.