Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΠΡΟΓΥΜΝΑΣΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΗΘΟΠΟΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΝΑΣΚΕΥΗΣ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΧΡΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Διπλωματική Εργασία uoadl:3257389 80 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ρητορική, επιστήμες του ανθρώπου και εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-01-16
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Αναστασοπούλου Δήμητρα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κάρλα Γραμματική, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Τμήμα Φιλολογίας, Φιλοσοφική Σχολή, ΕΚΠΑ
Καλογήρου Γεωργία, Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Οικονομοπούλου Βασιλική, Ε.ΔΙ.Π, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΠΡΟΓΥΜΝΑΣΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΗΘΟΠΟΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΝΑΣΚΕΥΗΣ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΧΡΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΤΩΝ ΠΡΟΓΥΜΝΑΣΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΗΘΟΠΟΙΑΣ, ΤΗΣ ΑΝΑΣΚΕΥΗΣ – ΚΑΤΑΣΚΕΥΗΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΧΡΕΙΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΟΒΑΘΜΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Περίληψη:
Η προκείμενη μελέτη αφορά τον κλάδο της Ρητορικής και εστιάζει κυρίως στα ρητορικά εγχειρίδια των προγυμνασμάτων ως μέσων διδασκαλίας από την αρχαιότητα έως και τη σύγχρονη εποχή. Τα προγυμνάσματα αποτελούσαν σύνολο προφορικών και γραπτών ασκήσεων τα οποία χρησιμοποιούνταν σε σχολές ρητορικής από την αρχαιότητα έως και τον 18ο αιώνα.
Στην παρούσα μελέτη εξετάζονται οι κατηγορίες των προγυμνασμάτων, γίνεται αναφορά στη συμβολή των θεωρητικών σε αυτόν τον κλάδο της ρητορικής και παρατίθενται τα οφέλη των προγυμνασματικών ασκήσεων στην εκπαίδευση. Επιπλέον, δίνεται ιδιαίτερη έμφαση στα προγυμνάσματα της ηθοποιίας, της ανασκευής – κατασκευής και της χρείας και πώς αυτά θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν τη σημερινή εποχή στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Προβάλλονται σχέδια διδασκαλίας που θα μπορούσαν να ενθαρρύνουν τους εκπαιδευτικούς στη μελέτη των προγυμνασμάτων μιας και θα ήταν ενδιαφέρουσα η ένταξή τους σε ποικίλα μαθήματα του ωρολογίου προγράμματος.
Τα προγυμνάσματα, μέσω της κλιμακούμενης δυσκολίας τους, θα μπορούσαν να αποτελέσουν χρήσιμο εργαλείο στα χέρια των εκπαιδευτικών, ώστε να δώσουν τα απαραίτητα εφόδια στους μαθητές τους ενθαρρύνοντάς τους τη δημιουργική σκέψη και ξεδιπλώνοντάς τους τις έμφυτες ικανότητές τους τόσο στον γραπτό όσο και στον προφορικό λόγο. Επιπλέον, θα είναι σε θέση οι μαθητές να επωμιστούν τις αρετές που διέπουν τα προγυμνάσματα, όπως την αφομοίωση της διδαγμένης γνώσης, τη λογική μετάβαση στο επόμενο στάδιο, τον σεβασμό στην αντίθετη άποψη, την ευελιξία στις γλωσσικές επιλογές και την εξοικείωση με σημαντικά πρόσωπα και διαχρονικές αξίες. Μακάρι, τα προγυμνάσματα να αποτελέσουν χρήσιμο εργαλείο, ώστε να προωθηθεί η ρητορική παιδεία στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση και να καλλιεργηθεί η έλλογη σκέψη.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Γενικά έργα
Λέξεις-κλειδιά:
προγυμνάσματα, ηθοποιία, ανασκευή – κατασκευή, χρεία
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
41
Αριθμός σελίδων:
82
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ Δ..pdf
668 KB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.