Πανδημία Covid-19 και επιδράσεις στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο στην Ελλάδα

Διπλωματική Εργασία uoadl:3257468 57 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Στρατηγική Διοίκηση Επιχειρήσεων
Βιβλιοθήκη Τμήματος Οικονομικών Επιστημών και Τμήματος Διοίκησης Επιχειρήσεων και Οργανισμών
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-01-18
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Λαμπρινάκου Μιχαέλα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Πεπελάση Ιωάννα, Ομότιμη Καθηγήτρια Οικονομικής Ιστορίας, Τμήματος Οικονομικής Επιστήμης, Οικονομικού Πανεπιστημίου Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Πανδημία Covid-19 και επιδράσεις στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο στην Ελλάδα
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Πανδημία Covid-19 και επιδράσεις στο Ηλεκτρονικό Εμπόριο στην Ελλάδα
Περίληψη:
Η πανδημία του COVID-19 ανάγκασε πολλές κυβερνήσεις παγκοσμίως να λάβουν σκληρά και
πρωτόγνωρα μέτρα, όπως το μέτρο του εγκλεισμού. Οι πολίτες, εκτός από τον φόβο για την
υγεία τους βίωσαν ένα πρωτοφανές φαινόμενο, με τα εκπαιδευτικά ιδρύματα, καταστήματα
λιανεμπορίου, εστίασης να είναι κλειστά. Έτσι η πανδημία εξελίχθηκε σε ένα, άνευ
προηγουμένου, παγκοσμίου επιπέδου υγειονομικό φαινόμενο και επιτάχυνε τις υπάρχουσες
τάσεις στην υιοθέτηση του ηλεκτρονικού εμπορίου από σημαντική μερίδα των καταναλωτών.
Η τρέχουσα μελέτη είναι μία από τις πρώτες προσπάθειες για να διερευνηθεί επιστημονικά ο
αντίκτυπος της πανδημίας στο ηλεκτρονικό εμπόριο στην Ελλάδα. Σκοπός της παρούσης
έρευνας είναι η αποτύπωση της συμπεριφοράς των Ελλήνων καταναλωτών ως προς τη
διενέργεια ηλεκτρονικών αγορών κατά την περίοδο του εγκλεισμού που επιβλήθηκε λόγω της
πανδημίας του COVID-19, καθώς και ο τρόπος που επηρέασε η πανδημία τα ηλεκτρονικά
καταστήματα. Για τις ανάγκες της μελέτης διεξήχθη μια ποσοτική έρευνα βάσει δομημένου
ερωτηματολογίου. Το δείγμα της έρευνάς μας αποτελείται από 283 Έλληνες πολίτες με
τουλάχιστον μια εμπειρία ηλεκτρονικής αγοράς και από 2 ηλεκτρονικά καταστήματα με έδρα
την Αττική, που εμπορεύονται το πρώτο ενδύματα ανδρικά, γυναικεία και λευκά είδη, ενώ το
δεύτερο, cd μουσικής, ηλεκτρικές συσκευές, εξοπλισμό Η/Υ και εξοπλισμό για το σπίτι. Τα
αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι η πανδημία του COVID-19 προξένησε ιδιαίτερες και
πολλές αλλαγές, ειδικά όσον αφορά την προσέλκυση των καταναλωτών προς τα e-shops.
Πολλοί στράφηκαν προς την παραγγελία προϊόντων από το διαδίκτυο, ακόμα και όταν
μπορούσαν να εξυπηρετηθούν από τη φυσική παρουσία (όπως στην περίπτωση των σούπερ
μάρκετ). Παρόλα αυτά, φαίνεται πως οι καταναλωτές δεν διατήρησαν την αρέσκειά τους προς
τα διαδικτυακά μαγαζιά και μετά την άρση του lockdown. Φυσικά, τα e-shops έχουν ήδη
ξεκινήσει την προσέλκυση της προσοχής των καταναλωτών· και, παρά το γεγονός πως δεν
έχουν διατηρήσει την προσοχή των καταναλωτών, ακόμα, φαίνεται πως τα e-shops ήρθαν για
να μείνουν.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Λέξεις Κλειδιά: Πανδημία, Covid-19, Εγκλεισμός, Ηλεκτρονικό Εμπόριο, Καταναλωτές, Έρευνες για ηλεκτρονικό εμπόριο
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
60
Αριθμός σελίδων:
66
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΤΕΛΙΚΗ.pdf (3 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο