Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδικής Παιδαγωγικής και ΨυχολογίαςΒιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-01-23
Συγγραφέας:
Καραπιπέρη Παναγιώτα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αλέξανδρος - Σταμάτιος Αντωνίου
Επίκουρος Καθηγητής | Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Απόψεις εκπαιδευτικών για την ενσωμάτωση μαθητών με ειδικές ανάγκες στη γενική τάξη
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Απόψεις εκπαιδευτικών για την ενσωμάτωση μαθητών με ειδικές ανάγκες στη γενική τάξη
Περίληψη:
Ο ρόλος των εκπαιδευτικών στην υλοποίηση της εκπαιδευτικής πολιτικής αλλά και στην εφαρμογή καλών πρακτικών στην τάξη είναι αντικείμενο πολλών ερευνών σε διεθνές επίπεδο. Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι η μελέτη των απόψεων των εκπαιδευτικών για τον θεσμό της ενσωμάτωσης μαθητών με ειδικές ανάγκες στη γενική τάξη και ο συσχετισμός των απόψεων αυτών με τη Συναισθηματική Νοημοσύνη των εκπαιδευτικών. Οι απόψεις αυτές, είναι απαραίτητες αφού οι εκπαιδευτικοί είναι εκείνοι που υλοποιούν και εφαρμόζουν τις εκπαιδευτικές πολιτικές. Στην παρούσα έρευνα συμμετείχαν 243 εκπαιδευτικοί (πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης), κατά το διάστημα Μάιος-Αύγουστος 2016, με συμπλήρωση των ερωτηματολογίων MTAI (My thinking about inclusion) των Stoiber, Gettinger & Goetz (1998) και The Trait Emotional Intelligence Questionnaire, TEIQue. (Petrides, 2009). Τα αποτελέσματα υποδεικνύουν πιο θετική στάση των εκπαιδευτικών που έχουν επιμορφωθεί στην Ειδική Αγωγή, είτε μέσω σεμιναρίου, είτε μεταπτυχιακού. Τέλος, παρουσιάστηκε θετική συσχέτιση μεταξύ της συναισθηματικής νοημοσύνης των εκπαιδευτικών με τις απόψεις τους για την ενσωμάτωση.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Ενσωμάτωση, απόψεις εκπαιδευτικών, συναισθηματική νοημοσύνη
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
51