Ο ρόλος της προσωπικότητας και του ακαδημαϊκού κινήτρου στην πρόβλεψη της ακαδημαϊκής επίδοσης και ο διαμεσολαβητικός ρόλος των Ήπιων Δεξιοτήτων “Soft Skills”

Διπλωματική Εργασία uoadl:3272702 59 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-02-20
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Κοντορουχά Μαρία-Μαρίνα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δημητροπούλου Παναγιώτα , Επίκουρη Καθηγήτρια Εκπαιδευτικής Ψυχολογίας, Τμήμα Ψυχολογίας, Πανεπιστήμιο Κρήτης
Μαλικιώση – Λοΐζου Μαρία, Ομότιμη Καθηγήτρια Συμβουλευτικής Ψυχολογίας, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Κατσαμά Ειρήνη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
Πρωτότυπος Τίτλος:
Ο ρόλος της προσωπικότητας και του ακαδημαϊκού κινήτρου στην πρόβλεψη της ακαδημαϊκής επίδοσης και ο διαμεσολαβητικός ρόλος των Ήπιων Δεξιοτήτων “Soft Skills”
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Ο ρόλος της προσωπικότητας και του ακαδημαϊκού κινήτρου στην πρόβλεψη της ακαδημαϊκής επίδοσης και ο διαμεσολαβητικός ρόλος των Ήπιων Δεξιοτήτων “Soft Skills”
Περίληψη:
Η παρούσα έρευνα μελετά την επίδραση των τομέων προσωπικότητας και του ακαδημαϊκού
κινήτρου, διαμέσου των ήπιων δεξιοτήτων (ΗΔ), στο ακαδημαϊκό μέσο όρο (GPA)
τελειόφοιτων προπτυχιακών φοιτητών σε ΑΕΙ στην Ελλάδα, που είναι έτοιμοι να βγουν στην
αγορά εργασίας. Το δείγμα αποτελείται συνολικά από 162 προπτυχιακούς φοιτητές, ηλικίας
από 21 έως 29 ετών. Οι φοιτητές σημειώσαν μέτριο βαθμό κατάκτησης των ΗΔ, μέτριο προς
υψηλό εσωτερικό και εξωτερικό κίνητρο και χαμηλή απουσία κινήτρου, ενώ οι περισσότεροι
δήλωσαν ότι ήταν δεκτικοί σε νέες εμπειρίες και οι λιγότεροι υψηλά στον νευρωτισμό. Η
πλειοψηφία των ερευνητικών υποθέσεων της έρευναν, φάνηκαν να επιβεβαιώνονται.
Σημειώθηκε υψηλή συσχέτιση της συνέπειας με τον αυτο-προσδιορισμό και μέτρια συσχέτιση
του νευρωτισμού με την έλλειψη ανθεκτικότητας και της εξωστρέφειας με τον αυτοπροσδιορισμό και την ανθεκτικότητα. Μέτρια προς υψηλή συσχέτιση εμφάνισε ο αυτοπροσδιορισμός, η ομαδικότητα και η συνέπεια με το εσωτερικό κίνητρο. Η συνέπεια, η
δεκτικότητα στην εμπειρία και το εσωτερικό κίνητρο συσχετίστηκαν σημαντικά και θετικά με
το GPA, ενώ οι ΗΔ δεν εμφάνισαν κάποια στατιστικώς σημαντική σχέση. Ο αυτοπροσδιορισμός φάνηκε να διαμεσολαβεί θετικά την επίδραση της συνέπειας στο GPA, ενώ η
ανθεκτικότητα αρνητικά. Παρατηρήθηκε επίσης θετική διαμεσολάβηση του αυτοπροσδιορισμού και αρνητική της ανθεκτικότητας και της ενσυναίσθησης στην επίδραση του
εσωτερικού κινήτρου στο GPA. Όταν όλες οι μεταβλητές συμπεριλήφθηκαν στο προβλεπτικό
μοντέλο πολλαπλής παλινδρόμησης, στατιστικώς σημαντικοί δείκτες πρόβλεψης του GPA
αναδείχθηκαν η δεκτικότητα στην εμπειρία, η ανθεκτικότητα, η ενσυναίσθηση και ο αυτοπροσδιορισμός. Η ανθεκτικότητα αναδείχθηκε η μεταβλητή με την μεγαλύτερη προβλεπτική
δύναμη, έχοντας αρνητική επίδραση στο GPA, ενώ ο αυτο-προσδιορισμός είχε την μεγαλύτερη
θετική προβλεπτική ικανότητα. Συμπερασματικά, η εν λόγω μελέτη υπογραμμίζει την
σημαντικότητα των ΗΔ στην πρόβλεψη της ακαδημαϊκής πορείας, επισημαίνοντας τον
διαμεσολαβητικό τους ρόλο.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
ήπιες δεξιότητες, προσωπικότητα, εσωτερικό κίνητρο, ακαδημαϊκός μέσος όρος, ανθεκτικότητα, αυτο-προσδιορισμός
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
223
Αριθμός σελίδων:
103
thesis_kontoroucha_maria_ΓΔ.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο