Διαθεματική διδασκαλία της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας (1920-1949) μέσω της αστικής λαϊκής μουσικής (ρεμπέτικο τραγούδι) με ψηφιακά μέσα

Διπλωματική Εργασία uoadl:3300913 99 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας για την Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-03-14
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Δημητριανάκης Γιώργος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γεωργάκη Αναστασία καθηγήτρια μουσικής τεχνολογίας στο τμήμα
Μουσικών Σπουδών του Πανεπιστημίου Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
Διαθεματική διδασκαλία της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας (1920-1949) μέσω της αστικής λαϊκής μουσικής (ρεμπέτικο τραγούδι) με ψηφιακά μέσα
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Διαθεματική διδασκαλία της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας (1920-1949) μέσω της αστικής λαϊκής μουσικής (ρεμπέτικο τραγούδι) με ψηφιακά μέσα
Περίληψη:
Περίληψη
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο να προτείνει ένα εναλλακτικό τρόπο
διδασκαλίας της σύγχρονης ελληνικής ιστορίας με την χρήση ψηφιακών εργαλείων όπως
είναι οι ψηφιακοί χάρτες, λογισμικό επεξεργασίας ήχου για την δημιουργία ιστορικών
ηχοτοπίων τα οποία συνδυάστηκαν με την χρήση του αστικού λαϊκού τραγουδιού ή όπως
είναι ευρύτερα γνωστό του ρεμπέτικου τραγουδιού.
Ο εναλλακτικός αυτός τρόπος διδασκαλίας έχει διπλό όφελος, τόσο για τον/την
εκπαιδευτικό, καθώς προσφέρεται η ευκαιρία για την παροχή κινήτρων και εσωτερικών
ερεθισμάτων προς τους μαθητές, όσο και για τα ίδια τα παιδιά, καθώς μέσα από την
συγκεκριμένη πρόταση διδασκαλίας απολαμβάνουν την διαδικασία της μάθησης. Για τον
λόγο αυτό δημιουργήθηκαν ψηφιακοί χάρτες οι οποίοι συνοδεύονται από εντοπισμό στον
χάρτη ένα γεωγραφικό σημείο που έχει σχέση με το ιστορικό γεγονός, υπάρχουν ανάλογες
φωτογραφίες, ιστορικό κείμενο και το αντίστοιχο με το γεγονός αστικό λαϊκό τραγούδι.
Επίσης στα πλαίσια της παρέμβασης τα παιδιά δημιούργησαν τέσσερα ηχοτοπία που
σχετίζονται με τα ιστορικά γεγονότα της περιόδου της ελληνικής ιστορίας που επιλέχθηκε
για να γίνει η παρέμβαση.
Στην εργασία αναπτύσονται οι βασικές έννοιες της διαθεματικότητας, της ιστορίας, τους
διδακτικούς στόχους του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών του συγκεκριμένου
μαθήματος, γίνεται αναφορά στο ρεμπέτικο τραγούδι και στο τέλος αναλύεται η
παιδαγωγική μας πρόταση.
Λέξεις - κλειδιά: Διαθεματικότητα, ιστορία, ψηφιακοί χάρτες, ηχοτοπία, αστικό λαϊκό
τραγούδι, ρεμπέτικο τραγούδι.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Διαθεματικότητα, ιστορία, ψηφιακοί χάρτες, ηχοτοπία, αστικό λαϊκό τραγούδι, ρεμπέτικο τραγούδι.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
58
Αριθμός σελίδων:
113