Διερεύνηση υποστηρικτικών εργαλείων για την κατανόηση των κλασμάτων: Το παράδειγμα του λογισμικού «Τα παιδιά κάνουν μαθηματικά»

Επιστημονική δημοσίευση - Ανακοίνωση Συνεδρίου (Conference Poster) uoadl:3322702 79 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης
Τίτλος:
Διερεύνηση υποστηρικτικών εργαλείων για την κατανόηση των κλασμάτων: Το παράδειγμα του λογισμικού «Τα παιδιά κάνουν μαθηματικά»
Γλώσσες Τεκμηρίου:
Ελληνικά
Περίληψη:
Η έρευνα που παρουσιάζεται εδώ είχε ως αντικείμενο την μελέτη της χρήσης
του λογισμικού του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου «Τα Παιδιά κάνουν
Μαθηματικά» ως βοηθητικού εργαλείου για την κατανόηση της έννοιας του
κλάσματος. Ένα από τα διδακτικά σενάρια που σχεδιάστηκαν με βάση το
λογισμικό αυτό, είχε ως στόχο να καταφέρουν οι μαθήτριες και οι μαθητές
της έκτης δημοτικού να κάνουν σύγκριση κλασμάτων πριν διδαχθούν τις
τυπικές στρατηγικές για αυτό το σκοπό.
Ένα δείγμα 42 παιδιών χωρίστηκε σε ομάδες και χρησιμοποίησε το λογισμικό.
Η άμεση οπτική ανατροφοδότηση που παρέχει το συγκεκριμένο λογισμικό
φάνηκε να ενισχύει την ουσιαστική κατανόηση της έννοιας του «κλάσματος».
Τα ενθαρρυντικά αυτά αποτελέσματα κάνουν επιτακτική την επέκταση της
μελέτης σε μεγαλύτερο δείγμα.
Έτος δημοσίευσης:
2022
Συγγραφείς:
Γιώργος Πολύδωρος
Χριστίνα Μισαηλίδου
Αγγελική Βουδούρη
Κωνσταντίνος Αρτίκης
Εκδότης:
9ο Πανελλήνιο Συνέδριο Εν.Ε.Δι.Μ
Τίτλος συνεδρίου:
Η Μαθηματική Εκπαίδευση Μπροστά σε Νέες και Παλιές Προκλήσεις
Σελίδες:
78-83
Λέξεις-κλειδιά:
Διδασκαλία κλάσματος, μαθηματικό λογισμικό, ΤΠΕ
Κύρια θεματική κατηγορία:
Θετικές Επιστήμες
Αναφορές:
Polydoros, G. (2021). Educational Software to Teach Fractions and The Effect on Students’ Learning Styles. Journal of Research and Opinion, 8 (7), 2986-2990. http://researchopinion.in/index.php/jro/article/view/114/205

Πολύδωρος, Γ. (2015). Οι ΤΠΕ και η επίδραση τους στις Μεταγνωστικές δεξιότητες και στα Μαθησιακά στυλ. Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, 8. http://dx.doi.org/10.12681/icodl.33
Πολύδωρος, Γ. (2017). Η μεταγνωστική δεξιότητα «Σχεδιασμός» των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες μέσω των τεχνολογιών της πληροφορικής και της επικοινωνίας. Ανοικτή Εκπαίδευση: το περιοδικό για την Ανοικτή και εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση και την Εκπαιδευτική Τεχνολογία, 13(2), 97-106. https://doi.org/10.12681/jode.14580

Polydoros, G. (2017). E-learning: A case study of e-learning courses at the University of Athens. Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, 9, 82-91.
https://eproceedings.epublishing.ekt.gr/index.php/openedu/article/view/1065

Πολύδωρος, Γ. (2017). Διδασκαλία και εκμάθηση με tablets στη πρωτοβάθμια εκπαίδευση. Διεθνές Συνέδριο για την Ανοικτή & εξ Αποστάσεως Εκπαίδευση, 9, 141-151. http://dx.doi.org/10.12681/icodl.1075

Polydoros, G. & Baralis, G. (2019). Impact of educational software use in correlation with students’ math performance. Social Science and Humanities Journal, 3(10), 1535-1551. http://sshj.in/index.php/sshj/article/view/467

Γαγάτσης, Α., Μιχαηλίδου, Ε. & Σιακαλλή, Μ. (2001). Θεωρίες
αναπαράστασης και μάθησης των μαθηματικών. Λευκωσία:
Πανεπιστήμιο Κύπρου-Erasmus IP1.

Aldon, G., Barzel, B., Clark-Wilson, A., & Robutti, O. (2013). Designing
resources for teacher education with technologies: EdUmatics Project. Στο
E. Faggiano & A. Montone (Eds.), Proceedings of the 11th International
Conference on Technology in Mathematics Teaching (σ. 307-313). Bari,
Italy: University of Bari.

Drijvers, P., Ball, L., Barzel, B., Heid, M.K., Cao, Y., & Maschietto, M.
(2016). Uses of technology in lower secondary mathematics education. In
G. Gaiser (Ed.), ICME13 Topical Surveys. Springer Open.

OECD (2005). Are Students Ready for a Technology-Rich World? What
PISA StudiesTell Us. Paris: OECD.Διαθέσιμο στην ιστοσελίδα:
http://www.oecd.org/education/school/programmeforinternationalstudentass
essmentpisa/35995145.pdf

Wang, F., & Hannafin, M. J. (2005). Design-based research and technology-
enhanced learning environments. Educational Technology Research and
Development, 53(4), 5–23.
Διερεύνηση υποστηρικτικών εργαλείων για την κατανόηση των κλασμάτων-Το παράδειγμα του λογισμικού «Τα παιδιά κάνουν μαθηματικά».pdf (303 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο