« Η αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή στο Δημοτικό Σχολείο: απόψεις των μαθητών/-τριών ως προς τη βαθμολόγησή τους »

Διπλωματική Εργασία uoadl:3328807 72 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διαχείριση και Ανάπτυξη της Σχολικής Μονάδας: Παιδαγωγικές και Διοικητικές Πρακτικές
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-05-22
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Δασκαλάκη Ιωάννα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κωνσταντίνα Τσώλη - Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ - ΕΚΠΑ
Θωμάς Μπαμπάλης - Καθηγητής ΠΤΔΕ - ΕΚΠΑ
Ελισάβετ Λαζαράκου - Επίκουρη Καθηγήτρια ΠΤΔΕ - ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
« Η αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή στο Δημοτικό Σχολείο: απόψεις των μαθητών/-τριών ως προς τη βαθμολόγησή τους »
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
« Η αξιολόγηση της επίδοσης του μαθητή στο Δημοτικό Σχολείο: απόψεις των μαθητών/-τριών ως προς τη βαθμολόγησή τους »
Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία είχε ως στόχο την αποτύπωση των απόψεων των μαθητών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης για τη βαθμολογία, με την οποία ο δάσκαλος εκφράζει το αποτέλεσμα της αξιολόγησης των επιδόσεών τους στο σχολείο.
Η έρευνα είχε ως αντικείμενο τους μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ τάξης δημοτικών σχολείων του αστικού πληθυσμού του νομού Αττικής. Το τελικό δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 134 μαθητές. Η εργασία αποτελείται από δύο μέρη: το θεωρητικό και το εμπειρικό μέρος. Το θεωρητικό μέρος αναφέρεται στην αξιολόγηση του μαθητή, στα είδη της αξιολόγησης, το παιδαγωγικό περιεχόμενο της αξιολόγησης, τα στάδια της αξιολόγησης και τις συνέπειές της, με έμφαση σε εκείνες της αρνητικής αξιολόγησης. Ακολούθως, γίνεται αναφορά στις τεχνικές αξιολόγησης καθώς και στην επιλογή των διαφόρων τεχνικών αξιολόγησης. Τέλος, παρουσιάζονται οι αρνητικές επιδράσεις της βαθμολογίας και επιπλέον αναφέρεται η σχέση ανάμεσα στους βαθμούς και τις λειτουργίες που τους αποδίδονται, αυτές της ανατροφοδότησης και του κινήτρου.
Το εμπειρικό μέρος περιλαμβάνει τη μεθοδολογία της έρευνας, τα ερευνητικά ευρήματα, τα συμπεράσματα και τις προτάσεις. Από τη διερεύνηση των απόψεων των μαθητών διαπιστώθηκε ότι η πλειονότητά τους εμφανίζει θετική στάση ως προς τη χρήση των βαθμών, το δε άγχος σε συνάρτηση με τη διαδικασία της βαθμολόγησης είναι πολύ διαδεδομένο ανάμεσα στους μαθητές.
Από τα ευρήματα προκύπτει επίσης, ότι οι βαθμοί στο σχολείο δημιουργούν και ενισχύουν το
ανταγωνιστικό πνεύμα, αναφορικά δε με τη γενικευμένη διαπίστωση ότι οι βαθμοί δεν παρέχουν
καθόλου ανατροφοδότηση στους μαθητές, υπάρχουν συγκεκριμένα ευρήματα που ενισχύουν αυτή
τη διαπίστωση.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Αξιολόγηση της επίδοσης, Τεχνικές αξιολόγησης, Κίνητρο μάθησης, Ανατροφοδότηση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
155
Αριθμός σελίδων:
164
Διπλωματική - Δασκαλάκη Ιωάννα.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο