Η γονική εμπλοκή μέσα από τις συναντήσεις μίας Σχολής Γονέων

Διπλωματική Εργασία uoadl:3329588 61 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Συμβουλευτική στην Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-05-31
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Ντάναση Μαρία-Θεοδώρα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Λήδα Αναγνωστάκη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Αλεξάνδρα Βασιλοπούλου, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Εκπαίδευσης και Αγωγής στην Προσχολική Ηλικία, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ειρήνη Κατσαμά, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Κοινωνικής Εργασίας, Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η γονική εμπλοκή μέσα από τις συναντήσεις μίας Σχολής Γονέων
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η γονική εμπλοκή μέσα από τις συναντήσεις μίας Σχολής Γονέων
Περίληψη:
Στόχος της παρούσας έρευνας είναι η διερεύνηση των κοινωνικών διαστάσεων της γονικής εμπλοκής. Προς τον σκοπό αυτό, αξιοποιήθηκαν απομαγνητοφωνημένες συζητήσεις που διεξήχθησαν σε μία Σχολή Γονέων σε ιδιωτικό σχολείο της Αττικής. Στις συζητήσεις αυτές, συντονιστής ήταν ο ψυχίατρος Αθανάσιος Αλεξανδρίδης και μέλη οι γονείς των μαθητών/τριών που φοιτούσαν στο σχολείο. Το υλικό έχει ήδη εκδοθεί σε δύο τόμους (Πάμε σχολείο; και Χτίζοντας ταυτότητα) από τη σειρά «Σχολή Ανήσυχων Γονέων». Οι συζητήσεις πρωταρχικά υλοποιήθηκαν, προκειμένου οι γονείς των μαθητών/τριών να συζητήσουν σχετικά με την προσαρμογή των παιδιών στο σχολείο, τη λειτουργία της οικογένειας στη σύγχρονη κοινωνική πραγματικότητα και άλλα ζητήματα. Στην παρούσα έρευνα, διερευνήθηκε το είδος της γονικής εμπλοκής, που προϋποτίθεται στον λόγο του συντονιστή και οι διαστάσεις της εμπλοκής, όπως διαφαίνονται στον λόγο των γονέων. Ακόμη, διερευνήθηκαν τα σημεία συμφωνίας και διαφωνίας μεταξύ συντονιστή και γονέων και ο τρόπος που εκφράζονται στην αλληλεπίδραση. Προς τον σκοπό αυτό, πραγματοποιήθηκε θεματική ανάλυση των συζητήσεων (με κωδικοποίηση και δημιουργία θεμάτων). Διαπιστώθηκε ότι βασικό χαρακτηριστικό της εμπλοκής των γονέων είναι η εξατομικευμένη προσέγγισή τους και η παιδοκεντρική αγωγή. Από τον λόγο των γονέων αναδύθηκαν οι πρακτικές γονεϊκότητας που εκείνοι ακολουθούν, ενώ ο συντονιστής ανέφερε και πρότεινε συγκεκριμένες πρακτικές κοινωνικοποίησης των παιδιών. Ακόμη, παρουσιάστηκαν οι διαφορετικές πτυχές στη συνδιαλλαγή μεταξύ γονέων και συντονιστή. Παράλληλα, δόθηκε έμφαση στη συμβουλευτική διαδικασία που ασκείται στη Σχολή, στο πλαίσιο της συμβουλευτικής γονέων.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
γονική εμπλοκή, Σχολή Γονέων, συντονισμένη καλλιέργεια, εξατομικευμένη αγωγή
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
95
Αριθμός σελίδων:
74
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΜΔΕγονική εμπλοκή_Ντάναση Μαρία-Θεοδώρα.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.