Μονάδα:
Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής ΕκπαίδευσηςΒιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-11-29
Συγγραφέας:
Καραντζούλη Ευθυμία-Κρυσταλία
Στοιχεία επταμελούς επιτροπής:
Θεόδωρος Γραμματάς, Ομότιμος Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ.
Μαρία Δημάκη - Ζώρα, Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ.
Κλειώ Φανουράκη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Θεατρικών Σπουδών, Φιλοσοφική Σχολή Αθηνών.
Κωνσταντίνος Σκορδούλης, Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ.
Γεώργιος Κουτρομάνος, Επίκουρος Καθηγητής, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ.
Κωνσταντίνα Τσώλη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, ΕΚΠΑ
Μαρία Κλαδάκη, Επίκουρη Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Πανεπιστήμιο Αιγαίου.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Το Ψηφιακό Δράμα και η Αξιοποίησή του στην Εκπαιδευτική Διαδικασία
Γλώσσες διατριβής:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Το Ψηφιακό Δράμα και η Αξιοποίησή του στην Εκπαιδευτική Διαδικασία
Περίληψη:
Η διδακτορική διατριβή με τίτλο «Το Ψηφιακό Δράμα και η Αξιοποίησή του στην Εκπαιδευτική Διαδικασία» αποτελεί μελέτη που αναπτύσσεται με βάση τη μεθοδολογία της Βιβλιογραφικής Έρευνας. Η έρευνα διαρθρώνεται σε πέντε κεφάλαια και επιδιώκει να αποτελέσει θεωρητικό υπόβαθρο που σχετίζεται με το πεδίο του συγκερασμού Θεάτρου, Νέων Τεχνολογιών και Παιδαγωγικής Επιστήμης.
Στο πρώτο κεφάλαιο επιχειρείται η οριοθέτηση μιας πλούσιας και εν πολλοίς ασαφούς ορολογίας γύρω από το Ψηφιακό Δράμα, όπως είναι η ψηφιακή αφήγηση (digital storytelling), το θέατρο ζωντανής ροής (live streaming theatre), το θέατρο σε διαδικτυακή σύνδεση (Online Theatre), καθώς και οι όροι Cyber-Theatre, Cyber Drama, Cyberformance και η ιδιαίτερη μορφή του Cyborg Theatre. Στο δεύτερο κεφάλαιο, επιχειρείται μια ειδική αναφορά στις τεχνολογίες και τα ψηφιακά μέσα των οποίων γίνεται χρήση στην παραγωγή και κοινοποίηση των προϊόντων του ανωτέρω συγκερασμού μεταξύ δραματικής τέχνης και ΤΠΕ. Ακολούθως, στο τρίτο κεφάλαιο επιχειρείται η διερεύνηση και ανάλυση της έννοιας και της λειτουργίας του "ρόλου", ο οποίος εδράζεται στον πυρήνα του θεατρικού φαινομένου με ή χωρίς την αξιοποίηση των νέων τεχνολογιών. Εκκινώντας από την έννοια του "ρόλου" στο θέατρο, γίνεται αναφορά στον κοινωνικό ρόλο, στην λειτουργία του στα Διαδικτυακά (Online) Κοινωνικά Δίκτυα, καθώς και στη σχέση που αναπτύσσεται με την έννοια της ψευδαίσθησης. Ο προβληματισμός μας οδηγείται στα Ψηφιακά Παιχνίδια Ρόλων και τη χρήση των avatars, τα οποία μελετώνται και αναδεικνύονται ως πεδία με μεγάλο εύρος και δυνατότητες ανάλυσης κάτω από τη συγκεκριμένη οπτική. Στο τέταρτο κεφάλαιο, καταλήγουμε στην ουσιαστική μας πρόταση, την οποία αποτελεί η ανάπτυξη του Ψηφιακού Πολυθεάματος, μιας δημιουργικής “σύνθεσης” αναλογικής θεατρικής πραγματικότητας και νέων τεχνολογιών που είναι δυνατόν να πραγματωθεί στο σχολικό περιβάλλον. Η τεκμηρίωση της συγκεκριμένης πρότασης γίνεται στη βάση σύγχρονων και θεμελιωδών παιδαγωγικών θεωριών και θεωριών μάθησης και προϋποθέτει την τήρηση σαφώς ορισμένων εκπαιδευτικών σεναρίων. Οι επιμέρους δραστηριότητες που προτείνονται δεν περιορίζονται στα στενά όρια μίας παρουσίασης, αλλά σχετίζονται επιπλέον με δημιουργικές δραστηριότητες που προηγούνται και έπονται αυτής. Στο πέμπτο -και τελευταίο- κεφάλαιο η μελέτη ολοκληρώνεται με αναλυτική αναφορά τόσο στη λειτουργία του μαθητικού δυναμικού όσο και του/της εκπαιδευτικού μέσα στο συγκεκριμένο πλαίσιο.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
ψηφιακό δράμα, εκπαίδευση, θέατρο, θέατρο και νέες τεχνολογίες, θέατρο στην εκπαίδευση, ψηφιακό πολυθέαμα, ρόλος, θεατρικό ρόλος, δραστηριότητες σύνθεσης θεάτρου και νέων τεχνολογιών
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
396