H σχέση του στρες με τη δημιουργικότητα των εκπαιδευτικών. Μελέτη σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε Πειραματικά σχολεία σε όλη την Ελλάδα.

Διπλωματική Εργασία uoadl:3370532 74 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Κοινωνικές Νευροεπιστήμες, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2023-12-05
Έτος εκπόνησης:
2023
Συγγραφέας:
Σχίζα Αθηνά
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Μάριος Κουκουνάρας-Λιάγκης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Θεολογίας, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Ηρώ Μυλωνάκου-Κεκέ, Καθηγήτρια, Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Σπύρος Βασδέκης, Καθηγητής, Ιατρική Σχολή, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
H σχέση του στρες με τη δημιουργικότητα των εκπαιδευτικών. Μελέτη σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε Πειραματικά σχολεία σε όλη την Ελλάδα.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
H σχέση του στρες με τη δημιουργικότητα των εκπαιδευτικών. Μελέτη σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε Πειραματικά σχολεία σε όλη την Ελλάδα.
Περίληψη:
Η παρούσα εργασία πραγματεύεται τη σχέση του στρες με τη δημιουργικότητα των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης σε συγκεκριμένα σχολικά περιβάλλοντα, όπως είναι τα Πειραματικά σχολεία της Ελλάδας. Ειδικότερα, διερευνάται το στρες σε σχέση με τα κοινωνικοδημογραφικά στοιχεία των συμμετεχόντων εκπαιδευτικών και παράλληλα εντοπίζει διαφοροποιήσεις που εμφανίζουν τα στοχεία αυτά όταν σχετίζονται με τη δημιουργικότητα τους. Στο βιβλιογραφικό μέρος της εργασίας αναλύονται οι βασικοί όροι όπως είναι η δημιουργικότητα, τα χαρακτηριστικά της, η διασύνδεση της με την Κοινωνική Παιδαγωγική και την Κοινωνική Νευροεπιστήμη, καθώς επίσης κι ένα ολόκληρο κεφάλαιο μελετά τα Πειραματικά σχολεία στην Ελλάδα, τις διατάξεις τους τις καινοτομίες που εισάγουν στην εκπαιδευτική κοινότητα καθώς επίσης και έρευνες που έχουν πραγματοποιηθεί στο πέρας του χρόνου που σχετίζονται με τις παραπάνω έννοιες. Η μελέτη αυτή πραγματοποιήθηκε με τη βοήθεια της ποσοτικής έρευνας και με τη χρήση του ερευνητικού εργαλείου του ερωτηματολογίου. Αφού συλλέχθηκαν όλα τα δεδομένα, αναλύθηκαν και επεξεργάστηκαν με τη βοήθεια του στατιστικού προγράμματος SPSS, τα αποτελέσματα της έρευνας επιβεβαίωσαν την υπόθεση ότι πράγματι το στρες των εκπαιδευτικών δεν επηρεάζει τη δημιουργικότητα τους. Με βάση τα συγκεκριμένα αποτελέσματα, κρίνεται αναγαίο σε μελλοντική έρευνα να πραγματοποιηθεί έρευνα μεγαλύτερου δείγματος και διερεύνηση και στη δευτεροβάθμια εκπαίδευσης, ώστε να συγκριθούν τα αποτελέσματα αυτά.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
δημιουργικότητα, στρες του εκπαιδευτικού, Πειραματικά σχολεία, δημιουργικός εκπαιδευτικός, Κοινωνική Παιδαγωγική
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
153
Αριθμός σελίδων:
149
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΑΘΗΝΑ ΣΧΙΖΑ_ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.