«Η επίδραση προγράμματος με βάση το δημιουργικό παιχνίδι σε δεξιότητες πετοσφαίρισης και στην ευχαρίστηση από την προπόνηση σε νεαρά κορίτσια»

Πτυχιακή Εργασία uoadl:3389776 32 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-02-18
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
ΛΙΟΛΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑ-ΝΙΚΟΛΕΤΑ
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Φωτεινή Βενετσάνου, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Πρωτότυπος Τίτλος:
«Η επίδραση προγράμματος με βάση το δημιουργικό παιχνίδι σε δεξιότητες πετοσφαίρισης και στην ευχαρίστηση από την προπόνηση σε νεαρά κορίτσια»
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Αγγλικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
«Η επίδραση προγράμματος με βάση το δημιουργικό παιχνίδι σε δεξιότητες πετοσφαίρισης και στην ευχαρίστηση από την προπόνηση σε νεαρά κορίτσια»
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η μελέτη της επίδρασης ενός συντόμου
προγράμματος παρέμβασης, με βασικό στοιχείο το δημιουργικό παιχνίδι, στην
ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων της πετοσφαίρισης (πάσα με δάχτυλα και μανσέτα)
και στα επίπεδα της ευχαρίστησης που βιώνεται κατά την προπόνηση στις
αναπτυξιακές ηλικίες. Στην έρευνα συμμετείχαν 44 κορίτσια, ηλικίας 7-14 ετών, από
δυο αθλητικά σωματεία πετοσφαίρισης της Αττικής. Το ένα σωματείο αποτέλεσε την
πειραματική ομάδα (ΠΟ, n=24), η οποία συμμετείχε στο πρόγραμμα δημιουργικού
παιχνιδιού για ένα μήνα (12 προπονητικές μονάδες) και το άλλο την ομάδα ελέγχου
(ΟΕ, n=20), η οποία εξακολούθησε την παραδοσιακή προπόνηση. Πριν και μετά την
παρέμβαση αξιολογήθηκε η ευχαρίστηση των συμμετεχουσών από την προπόνηση,
χρησιμοποιώντας την ελληνική προσαρμογή του Intrinsic Motivation Inventory,
καθώς και η εκτέλεση της πάσας με δάχτυλα και της μανσέτας, με βάση
συγκεκριμένα κριτήρια. Από τα αποτελέσματα των αναλύσεων συνδιακύμανσης που
εφαρμόστηκαν (συνδιακυμαντής: ηλικία) φάνηκε ότι υπήρξε στατιστικά σημαντική
αλληλεπίδραση των παραγόντων «μέτρηση» και «ομάδα» τόσο στην ευχαρίστηση
(F= 4.46, p= .42, η^2= .11), όσο και στην εκτέλεση των δεξιοτήτων πετοσφαίρισης (F=
5.51, p= .024, η^2= .12 για την πάσα με δάχτυλα και (F= 11.70, p= .001, η^2= .23) για
τη μανσέτα, αντίστοιχα) με την ΠΟ να εμφανίζει σημαντική βελτίωση και στα
επίπεδα ευχαρίστησης και στις δυο τεχνικές δεξιότητες, μετά την παρέμβαση.
Συμπερασματικά, ένα πρόγραμμα παρέμβασης ενός μήνα, με βάση το δημιουργικό
παιχνίδι, μπορεί να επιδράσει θετικά στην ευχαρίστηση και στην ανάπτυξη των
βασικών δεξιοτήτων πετοσφαίρισης, στις αναπτυξιακές ηλικίες.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
πάσα με δάχτυλα, μανσέτα, αθλητισμός
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
67
Αριθμός σελίδων:
55
ΠΤΥΧΙΑΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο