Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Φωτεινή Βενετσάνου, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Περίληψη:
Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν η μελέτη της επίδρασης ενός συντόμου
προγράμματος παρέμβασης, με βασικό στοιχείο το δημιουργικό παιχνίδι, στην
ανάπτυξη βασικών δεξιοτήτων της πετοσφαίρισης (πάσα με δάχτυλα και μανσέτα)
και στα επίπεδα της ευχαρίστησης που βιώνεται κατά την προπόνηση στις
αναπτυξιακές ηλικίες. Στην έρευνα συμμετείχαν 44 κορίτσια, ηλικίας 7-14 ετών, από
δυο αθλητικά σωματεία πετοσφαίρισης της Αττικής. Το ένα σωματείο αποτέλεσε την
πειραματική ομάδα (ΠΟ, n=24), η οποία συμμετείχε στο πρόγραμμα δημιουργικού
παιχνιδιού για ένα μήνα (12 προπονητικές μονάδες) και το άλλο την ομάδα ελέγχου
(ΟΕ, n=20), η οποία εξακολούθησε την παραδοσιακή προπόνηση. Πριν και μετά την
παρέμβαση αξιολογήθηκε η ευχαρίστηση των συμμετεχουσών από την προπόνηση,
χρησιμοποιώντας την ελληνική προσαρμογή του Intrinsic Motivation Inventory,
καθώς και η εκτέλεση της πάσας με δάχτυλα και της μανσέτας, με βάση
συγκεκριμένα κριτήρια. Από τα αποτελέσματα των αναλύσεων συνδιακύμανσης που
εφαρμόστηκαν (συνδιακυμαντής: ηλικία) φάνηκε ότι υπήρξε στατιστικά σημαντική
αλληλεπίδραση των παραγόντων «μέτρηση» και «ομάδα» τόσο στην ευχαρίστηση
(F= 4.46, p= .42, η^2= .11), όσο και στην εκτέλεση των δεξιοτήτων πετοσφαίρισης (F=
5.51, p= .024, η^2= .12 για την πάσα με δάχτυλα και (F= 11.70, p= .001, η^2= .23) για
τη μανσέτα, αντίστοιχα) με την ΠΟ να εμφανίζει σημαντική βελτίωση και στα
επίπεδα ευχαρίστησης και στις δυο τεχνικές δεξιότητες, μετά την παρέμβαση.
Συμπερασματικά, ένα πρόγραμμα παρέμβασης ενός μήνα, με βάση το δημιουργικό
παιχνίδι, μπορεί να επιδράσει θετικά στην ευχαρίστηση και στην ανάπτυξη των
βασικών δεξιοτήτων πετοσφαίρισης, στις αναπτυξιακές ηλικίες.