Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
ΘΑΜΝΟΠΟΥΛΟΣ ΙΩΑΝΝΗΣ, Ε.Ε.Π, Τμήμα Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού, Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
Περίληψη:
Σκοπός: Σκοπός της παρούσας πτυχιακής εργασίας, ήταν η διερεύνηση των στοιχείων της βιβλιογραφίας που συνθέτουν ένα σωστό και αποτελεσματικό πλάνο μάρκετινγκ μιας αλυσίδας γυμναστηρίων και ο καθορισμός των διαδικασιών και των στρατηγικών για την υλοποίηση αυτού του πλάνου μάρκετινγκ. Για την εξυπηρέτηση του σκοπού αυτού, έγινε ανασκόπηση και ανάλυση του σχεδίου μάρκετινγκ της αλυσίδας ιδιωτικών γυμναστηρίων «Alter Life».
Μεθοδολογία: Στην παρούσα μελέτη περίπτωσης, χρησιμοποιήθηκε η ερευνητική μέθοδος της ανάλυσης περιεχομένου. Για την υλοποίηση της, πραγματοποιήθηκε έρευνα σε σχετικά βιβλία, επιστημονικά άρθρα και ιστοσελίδες (γενικά για το μάρκετινγκ γυμναστηρίων και για το σχέδιο μάρκετινγκ αθλητικών οργανισμών), αλλά και σε εσωτερικά έγγραφα, αρχεία και στην ιστοσελίδα της ίδιας της «Alter Life».
Αποτελέσματα: Τα αποτελέσματα της μελέτης, ανέδειξαν ως βασικά στοιχεία για ένα αποτελεσματικό σχέδιο μάρκετινγκ ενός ιδιωτικού γυμναστηρίου, τη φιλοσοφία, το όραμα και την αποστολή της επιχείρησης, την έρευνα και τμηματοποίηση της αγοράς, την ανάλυση SWOT, το μίγμα μάρκετινγκ, την Εταιρική Εικόνα, την Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη και το χορηγικό πρόγραμμα. Η αξιολόγηση του σχεδίου μάρκετινγκ της Alter Life με βάση τις αναφορές της βιβλιογραφίας για το πως πρέπει να συντάσσεται και να υλοποιείται ένα σχέδιο μάρκετινγκ, έδειξε ότι το σχέδιο είναι ορθά δομημένο και υλοποιείται κατά τον ενδεδειγμένο τρόπο και ως εκ τούτου είναι αποτελεσματικό, γεγονός που αποδεικνύεται και από τη θέση που κατέχει η εταιρεία στη συγκεκριμένη αγορά. Παρόλα αυτά, η εφαρμογή του σχεδίου, εξαρτάται από το περιβάλλον, τους στόχους της εταιρίας και το κοινό, παράγοντες οι οποίοι μεταβάλλονται, γεγονός που σημαίνει ότι το σχέδιο πρέπει να ελέγχεται, να αξιολογείται και να προσαρμόζεται στις εκάστοτε συνθήκες.
Λέξεις-κλειδιά:
γυμναστήριο, έρευνα αγοράς, μίγμα μάρκετινγκ, SWOT ανάλυση