Η ανάγκη της εκπαίδευσης του νοσηλευτικού προσωπικού στη διαχείριση κρίσεων μετά τη πανδημία της Covid-19

Διπλωματική Εργασία uoadl:3392541 22 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Δημόσια Υγεία
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-03-22
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Ξιφιλίνου Αναστασία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ουρανία Δαφνή, Καθηγήτρια, Τμήμα Νοσηλευτικής, ΕΚΠΑ, Επιβλέπουσα
Πέτρος Γαλάνης, Επίκουρος Καθηγητής, Τμήμα Νοσηλευτικής, ΕΚΠΑ
Παρίσης Γάλλος, Ακαδημαϊκός Υπότροφος, Τμήμα Νοσηλευτικής, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η ανάγκη της εκπαίδευσης του νοσηλευτικού προσωπικού στη διαχείριση κρίσεων μετά τη πανδημία της Covid-19
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η ανάγκη της εκπαίδευσης του νοσηλευτικού προσωπικού στη διαχείριση κρίσεων μετά τη πανδημία της Covid-19
Περίληψη:
Εισαγωγή: Μια υγειονομική κρίση όπως αυτή της πανδημίας Covid-19 δημιούργησε μεγάλη αναταραχή στα υγειονομικά συστήματα. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται ανά τον κόσμο στην εκπαίδευση των υγειονομικών στην ετοιμότητα και αντιμετώπιση τέτοιων κρίσεων και καταστροφών ώστε να υπάρχουν όσο το δυνατόν λιγότερες απώλειες ανθρώπινων ζωών. Σκοπός: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνήσει μέσω της συστηματικής βιβλιογραφικής ανασκόπησης το εκπαιδευτικό πλαίσιο της διαχείρισης κρίσεων και καταστροφών των νοσηλευτών στα νοσοκομεία. Μεθοδολογία: Συστηματική ανασκόπηση. Συμπεριλήφθηκαν μόνο ερευνητικά άρθρα και εργασίες που συμπεριλάμβαναν εργαζόμενους νοσηλευτές, που έχουν δημοσιευθεί τα τελευταία 5 χρόνια και το πλήρες κείμενο τους διατίθεται στην αγγλική και ελληνική γλώσσα, στις βάσεις δεδομένων PubMed,Google Scholar & ScienceDirect. Η καταγραφή και ανάλυση έγινε με βάση τη μέθοδο PRISMA 2009. Αποτελέσματα: Έγινε επιλογή 12 μελετών οι οποίες σκόπιμα αφορούσαν το πλαίσιο αντιμετώπισης μιας υγειονομικής κρίσης και κάποιες κάλυψαν το θέμα των καταστροφών και περιλάμβαναν διαφορετικά είδη μελετών. Όλες είχαν ως κοινό την εκπαίδευση του υγειονομικού προσωπικού και τους διαφορετικούς τρόπους εκπαιδεύσεων και πώς αυτές βελτιώνουν τις γνώσεις και τις πρακτικές σύμφωνα με τη συλλογή των μελετών. Υπάρχουν υπαρκτοί περιορισμοί στην παρούσα μελέτη: Η ανομοιογένεια των μελετών ως προς τον τρόπο διεξαγωγής των ερευνών, το δείγμα τους δεν περιλάμβανε μόνο νοσηλευτές και σε κάποιες ήταν αρκετά μικρό το δείγμα για να γενικευτούν τα αποτελέσματα. Συμπεράσματα: Μέσω της παρούσας μελέτης αναδείχτηκε η ανάγκη περαιτέρω έρευνας των αποτελεσματικών τρόπων εκπαίδευσης στα νοσοκομεία στη διαχείριση κρίσεων. Η συνεχιζόμενη εκπαίδευση εντός και εκτός των νοσοκομείων μπορεί να προετοιμάσει καλύτερα τους νοσηλευτές στην αντιμετώπιση κρίσεων. Πρέπει να διερευνηθεί η διαδραστική εκπαίδευση ώστε να προσαρμοστεί καλύτερα στις ανάγκες των εργαζομένων και να περιλαμβάνει όλο το προσωπικό με μικρότερο κόστος ώστε να δύναται να γίνεται σε τακτά χρονικά διαστήματα. Μέσω της εκπαίδευσης πρέπει να προωθούνται δεξιότητες επικοινωνίας και ανάθεση συγκεκριμένων ρόλων που θα εναλλάσσονται μεταξύ των συμμετεχόντων. Τα επιχειρησιακά σχέδια πρέπει να γνωστοποιούνται σε όλο το προσωπικό πάνω στα οποία πρέπει να γίνεται και η εκπαίδευση και να είναι κατάλληλα προσαρμοσμένα στο κάθε υγειονομικό οργανισμό.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά:
Εκπαίδευση νοσηλευτών, Γνώσεις και δεξιότητες, Καταστροφή, Εκκένωση νοσοκομείου, Πανδημία Covid-19, Συνεχιζόμενη εκπαίδευση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
61
Αριθμός σελίδων:
62
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΠΙΣΗΜΟ6.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο