Μονάδα:
Κατεύθυνση Ρητορική, επιστήμες του ανθρώπου και εκπαίδευσηΒιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-04-03
Συγγραφέας:
Ανδρέου Σoφία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κουμασίδης Ιορδάνης,
Διδάκτορας της Φιλοσοφικής σχολής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης.
Καλογήρου Τζίνα,
Καθηγήτρια στο παιδαγωγικό τμήμα Δημοτικής εκπαίδευσης του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών.
Οικονομοπούλου Βάσω.
Διδάκτωρ, μεταδιδακτορική ερευνήτρια, Τμήμα Φιλολογίας, Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης.
Πρωτότυπος Τίτλος:
Λαϊκά και σύγχρονα παραμύθια: Η αξιοποίηση της Δημιουργικής Γραφής μέσα από τον φαντασιακό κόσμο του παραμυθιού - Σχεδιασμοί στο πλαίσιο μιας τάξης του νηπιαγωγείου
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Λαϊκά και σύγχρονα παραμύθια: Η αξιοποίηση της Δημιουργικής Γραφής μέσα από τον φαντασιακό κόσμο του παραμυθιού - Σχεδιασμοί στο πλαίσιο μιας τάξης του νηπιαγωγείου
Περίληψη:
Η συγκεκριμένη εργασία πραγματεύεται την έννοια της δημιουργικής γραφής στο πλαίσιο της παραμυθιακής λογοτεχνίας. Το θεωρητικό κομμάτι ρίχνει φως στον παραμυθιακό κόσμο ενώ παράλληλα χρησιμεύει ως βάση για την ανάπτυξη μεθοδολογικών εργαλείων που θα χρησιμοποιηθούν στο δημιουργικό κομμάτι. Οι δραστηριότητες που σχετίζονται με τη δημιουργική γραφή έχουν σχεδιαστεί για να ενθαρρύνουν τη γνωστική ανάπτυξη των παιδιών μέσα σε ένα κοινωνικό και πολιτιστικό πλαίσιο. Χρησιμοποιώντας μια σύγχρονη μεθοδολογική προσέγγιση στο παραδοσιακό κόσμο των παραμυθιών, που έχουν εξελιχθεί στο διάβα αμέτρητων αιώνων, αυτό το έργο εστιάζει στην προώθηση και διαμόρφωση της ταυτότητας του παιδιού, στην αυτορρύθμιση, στη γνωστική ανάπτυξη και στην απόκτηση κοινωνικών δεξιοτήτων. Η δημιουργική γραφή επιτυγχάνει αποτελεσματικά όλους τους εκπαιδευτικούς στόχους, ιδιαίτερα διεγείρει την κριτική σκέψη στο βαθμό που τα παιδιά είναι σε θέση να χειρίζονται τη γλώσσα και να χρησιμοποιούν λέξεις με διάφορους τρόπους, αναπτύσσοντας έτσι τα ατομικά τους στυλ γραφής. Η γνώση αποκτάται μέσω της έρευνας και της ανακάλυψης, δίνοντας τη δυνατότητα στα παιδιά να μάθουν πώς να μαθαίνουν. Πολλές δραστηριότητες είναι δομημένες με τρόπο που ενθαρρύνει τα παιδιά να συμπάσχουν με τους άλλους, ενθαρρύνουν συναντήσεις με διαφορετικούς πολιτισμούς ενώ καταρρίπτουν τα στερεότυπα και αγκαλιάζουν τη διαφορετικότητα. Η δημιουργική γραφή δεν ασχολείται μόνο με την αισθητική ομορφιά αλλά εκτιμά επίσης τις ιδιότητες που συνδέονται με το ενδιαφέρον και το εξαιρετικό.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Αφήγηση, συμβολισμός, μαγεία, προσαρμογή, αφομοίωση, αναπροσαρμογή, επικοινωνία, μη λεκτική, πυγμαχία, κοινωνικοποίηση, ρόλοι φύλου, αποκλίνουσα γνώση,
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
4
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
65
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.
Παραμύθια, Δημιουργικές Δραστηριότητες.pdf
4 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.