Αξιολόγηση των γνώσεων των παιδιατρικών νοσηλευτών αναφορικά με την καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση πριν και μετά απο εκπαιδευτική παρέμβαση

Διπλωματική Εργασία uoadl:3395745 34 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Προηγμένη Επείγουσα και Εντατική Παιδιατρική Νοσηλευτική Φροντίδα
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-04-09
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Ψύλλου Σταυρούλα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Ντέλη Χαραλαμπία, Ακαδημαϊκή Υπότροφος, Τμήμα Νοσηλευτικής, ΕΚΠΑ
Μάτζιου Βασιλική, Καθηγήτρια, Τμήμα Νοσηλευτικής, ΕΚΠΑ
Κασίμης Ιωάννης, Διδάκτωρ, Τμήμα Νοσηλευτικής, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αξιολόγηση των γνώσεων των παιδιατρικών νοσηλευτών αναφορικά με την καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση πριν και μετά απο εκπαιδευτική παρέμβαση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αξιολόγηση των γνώσεων των παιδιατρικών νοσηλευτών αναφορικά με την καρδιοαναπνευστική αναζωογόνηση πριν και μετά απο εκπαιδευτική παρέμβαση
Περίληψη:
Εισαγωγή: Η Καρδιοαναπνευστική Αναζωογόνηση (ΚΑΡΠΑ) αποτελεί την πολύ σημαντική διαδικασία αντιμετώπισης της Καρδιακής Ανακοπής (ΚΑ) με στόχο την υποστήριξη και διατήρηση της αναπνοής και της κυκλοφορίας και τον περιορισμό εγκεφαλικής βλάβης. Η απόκτηση των απαιτούμενων γνώσεων και δεξιοτήτων για την άμεση και αποτελεσματική παροχή ΚΑΡΠΑ είναι μείζονος σημασίας.
Σκοπός: Σκοπός της παρούσας μελέτης ήταν η διερεύνηση της αποτελεσματικότητας εκπαιδευτικού προγράμματος σχετικά με την εφαρμογή των κατευθυντήριων οδηγιών της European Rescutation Council Guidelines 2021 σε παιδιατρικούς ασθενείς, σε νοσηλευτές Παιδιατρικού Νοσοκομείου της Ελλάδας.
Μεθοδολογία: Πραγματοποιήθηκε συγχρονική μελέτη προ και μετά παρέμβασης. Οι νοσηλευτές που συναίνεσαν ενυπόγραφα να πάρουν μέρος στη μελέτη, παρακολούθησαν εκπαιδευτικό πρόγραμμα για την εφαρμογή εξειδικευμένης παιδιατρικής ΚΑΡΠΑ συνολικής διάρκειας 6 ωρών (2 ώρες θεωρητικό μάθημα και 4 ώρες κλινικό φροντιστήριο). Το επίπεδο των γνώσεων του νοσηλευτικού προσωπικού αξιολογήθηκε προ κα μετά της παρέμβασης με τη χρήση εργαλείου αξιολόγησης προσαρμοσμένο στον παιδιατρικό πληθυσμό.
Αποτελέσματα: Η αξιοπιστία του ερωτηματολογίου μετρήθηκε με τον δείκτη εσωτερικής συνέπειας Cronbach a (α=0,87), τιμή η οποία είναι ικανοποιητική. 76 νοσηλευτές όλων των εκπαιδευτικών βαθμίδων πήραν τελικά μέρος στη μελέτη. Η εκπαιδευτική παρέμβαση βελτίωσε σημαντικά το επίπεδο των γνώσεων των συμμετεχόντων (βαθμολογία προ=50,32% vs βαθμολογία μετά=84,86%, p<0.001), ενώ η μέση τιμή της μεταβολής των γνώσεων του νοσηλευτικού προσωπικού ήταν 34,53% (SD=17.46). Από τη διερεύνηση των παραγόντων που επηρεάζουν την αποτελεσματικότητα του εκπαιδευτικού προγράμματος, το εκπαιδευτικό επίπεδο και οριακά το χρονικό διάστημα από την πρώτη παρακολούθηση εκπαίδευσης στη βασική ΚΑΡΠΑ, βρέθηκε πως συσχετίζονται με μεγαλύτερη αποτελεσματικότητα (p=0,005, p=0.041 και p=0.069, αντίστοιχα).
Συμπεράσματα: Το χαμηλό επίπεδο γνώσεων του νοσηλευτικού προσωπικού σχετικά με την εξειδικευμένη παιδιατρική ΚΑΡΠΑ πριν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα αυξήθηκε σημαντικά μετά την παρακολούθηση ειδικού προγράμματος εκπαίδευσης. Οι Διοικήσεις των δομών υγείας που παρέχουν παιδιατρική φροντίδα πρέπει να αναπτύσσουν και να εφαρμόζουν προγράμματα εξειδικευμένης παιδιατρικής ΚΑΡΠΑ για τη βελτιστοποίηση των γνώσεων του νοσηλευτικού προσωπικού.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά:
Aποτελεσματικότητα, Εκπαιδευτικό πρόγραμμα, Καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση, Καρδιακή ανακοπή, Παιδιατρικός ασθενής, Εξειδικευμένη ΚΑΡΠΑ
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
86
Αριθμός σελίδων:
91
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΨΥΛΛΟΥ ΣΤΑΥΡΟΥΛΑΣ.pdf (1 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο