Κοινωνικό μοντέλο και άνθρωποι με αναπηρία στην Ελλάδα: Έρευνα για το νομοθετικό πλαίσιο και τις απόψεις αυτών και των φροντιστών τους για τη διαβίωση και τα δικαιώματά τους

Διπλωματική Εργασία uoadl:3395908 27 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Κοινωνική Νευροεπιστήμη, Κοινωνική Παιδαγωγική και Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Σχολής Επιστημών της Αγωγής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-04-09
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Γιαννακοπούλου Αθανασία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Άρτεμις Γιώτσα, Καθηγήτρια Κοινωνικής Ψυχολογίας, Π.Τ.Ν., Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (Επιβλέπουσα)
Ηρώ Μυλωνάκου – Κεκέ, Καθηγήτρια ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Μάριος Κουκουνάρας – Λιάγκης, Αναπληρωτής Καθηγητής, Τμήμα Θεολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Κοινωνικό μοντέλο και άνθρωποι με αναπηρία στην Ελλάδα: Έρευνα για το νομοθετικό πλαίσιο και τις απόψεις αυτών και των φροντιστών τους για τη διαβίωση και τα δικαιώματά τους
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Κοινωνικό μοντέλο και άνθρωποι με αναπηρία στην Ελλάδα: Έρευνα για το νομοθετικό πλαίσιο και τις απόψεις αυτών και των φροντιστών τους για τη διαβίωση και τα δικαιώματά τους
Περίληψη:
Στην παρούσα έρευνα γίνεται μια ιστορική αναδρομή της έννοιας της αναπηρίας και της νομοθετικής κατοχύρωσης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων των ανθρώπων με αναπηρία, μέσα από την αναφορά των σημαντικότερων, νομοθετικών κειμένων σε διεθνές επίπεδο. Αυτά έχουν στηριχθεί σε διάφορα μοντέλα περί αναπηρίας, τα οποία αποτυπώνουν και τις επικρατούσες, κοινωνικές αντιλήψεις γύρω από την εμπειρία της αναπηρίας.
Τα θέματα περί αναπηρίας στις μέρες μας είναι υπερβολικά επίκαιρα και συχνά προβαλλόμενα, είτε σε επιστημονικές έρευνες, είτε σε νομοθετικά κείμενα, είτε σε οποιοδήποτε μέσο ενημέρωσης. Πολύ συχνά ακούμε τους ανθρώπους με αναπηρίες να περιγράφουν τα συναισθήματά τους, αλλά σπάνια κάποιος ζητάει τη γνώμη τους για τα δικαιώματά τους, τους νόμους που τους αφορούν και γενικότερα για την βελτίωση της καθημερινότητάς τους.
Η παρούσα έρευνα θέλει αρχικά να αναδείξει τις απόψεις των αναπήρων, αφού και το ίδιο το Κοινωνικό μοντέλο τούς θεωρεί τους πλέον καταλληλότερους, για να διαμορφώσουν πολιτική, νομική και κοινωνική συνείδηση περί αναπηρίας.
Η Κοινωνική Παιδαγωγική δίνει τη δυνατότητα μέσα από τις επιστημολογικές και μεθοδολογικές της προσεγγίσεις και μέσα από τη διεπιστημονική συνεργασία με την Κοινωνική Νευροεπιστήμη ν’αναδείξει όχι μόνο τις ίδιες τις απόψεις των ανθρώπων με αναπηρίες, αλλά και τη χρησιμότητα αυτών. Η διαφορετικότητα των εμπειριών τους και οι δυσκολίες της καθημερινότητάς τους έχει ενισχύσει τη μυελίνωση του εγκεφάλου τους, με αποτέλεσμα να έχουν περισσότερες λύσεις και προτάσεις.
Στην παρούσα περιγράφονται συγκεκριμένες προτάσεις και αληθινά παραδείγματα ζωής ανθρώπων με αναπηρία, για ν’αποδειχθεί ότι οι νομοθέτες και οι επιστήμονες δεν μπόρεσαν να εξασφαλίσουν την επιβίωση και τη διαβίωσή τους.
Οι άνθρωποι με αναπηρίες και οι προτάσεις τους, μέσα από την παρούσα, θα λειτουργήσουν, ίσως για μοναδική φορά, ως θετική εμπειρία, ως παράδειγμα προς μίμηση. Πρόκειται για ιδέες που γεννήθηκαν μέσα από μια πολύπλοκη πραγματικότητα, γεγονός που ενισχύει τη δημιουργικότητα όλων μας και την εύρεση απεριόριστων τρόπων επεξεργασίας των πληροφοριών και επίλυσης προβλημάτων.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση
Λέξεις-κλειδιά:
Κοινωνικό μοντέλο αναπηρίας, Κοινωνική Παιδαγωγική, Ανθρώπινα δικαιώματα, Αναπηρία, Νομοθεσία αναπηρίας
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
6
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
143
Αριθμός σελίδων:
197
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΥ Διπλωματικής Εργασίας - Αντιγραφή.pdf
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.