Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Δόντη Αναστασία, ΕΕΠ, ΣΕΦΑΑ , ΕΚΠΑ
Περίληψη:
Σκοπός αυτής της εργασίας ήταν να εξετάσει μεταβολές στην ψυχική διάθεση χορευτριών πριν και μετά από ένα μάθημα χορού.Στην έρευνα συμμετείχαν 53 ενήλικες χορεύτριες κλασσικού και σύγχρονου χορού, επαγγελματικού επιπέδου. Για τη διερεύνηση των αλλαγών στην ψυχική κατάσταση των χορευτριών χορηγήθηκε το ερωτηματολόγιο αξιολόγησης διάθεσης κατάστασης, Προφίλ των Καταστάσεων της Διάθεσης (Profile of Mood States, POMS, 1992, Shacham, 1983).Το ερωτηματολόγιο περιέχει 37 ερωτήματα τα οποία απαρτίζουν τους ακόλουθους έξι παράγοντες: Ένταση, Κατάθλιψη, Επιθετικότητα, Ενεργητικότητα, Κόπωση και Σύγχυση. Το συνολικό σκορ του ερωτηματολογίου υπολογίζεται προσθέτοντας τις τιμές των παραγόντων Ένταση, Κατάθλιψη, Επιθετικότητα, Κόπωση, και Σύγχυση, αφαιρώντας την τιμή του παράγοντα Ενεργητικότητα, και προσθέτοντας 100. Τα αποτελέσματα της εργασίας έδειξαν ότι μετά το μάθημα χορού, η Ένταση, Κατάθλιψη, Επιθετικότητα, και Σύγχυση μειώθηκαν σημαντικά καθώς και το συνολικό σκορ του ερωτηματολογίου (p<0,001). Αντίθετα, ο παράγοντας Ενεργητικότητα αυξήθηκε σημαντικά (p<0,001) ενώ αμετάβλητος έμεινε ο παράγοντας της Κόπωσης (p =-,360). Τα ευρήματα αυτά δείχνουν ότι ένα μάθημα χορού έχει θετική επίδραση στις περισσότερες παραμέτρουςδιάθεσηςτωνχορευτριών παρά τις απαιτήσεις επαγγελματικού επιπέδου. Είναι ωστόσο πιθανόν, οι απαιτήσεις του μαθήματος να σχετίζονται με το αίσθημα κόπωσης των χορευτριών που παραμένει αμετάβλητο. Περαιτέρω έρευνα πρέπει να εξετάσει σε μεγαλύτερο αριθμό συμμετεχόντων και άλλα είδη χορού την επίδραση του χορού στη διάθεση και ψυχική υγεία των συμμετεχόντων.
Λέξεις-κλειδιά:
χορός, χοροθεραπεία, κατάθλιψη, κόπωση