Συμβολή της Πολιτικής και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στη δημιουργία τάξεων χωρίς αποκλεισμούς. Απόψεις των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης

Διπλωματική Εργασία uoadl:3396820 16 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Διαπολιτισμική Εκπαίδευση
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-04-19
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Τούτουζα Μαρία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Χρήστος Παρθένης (Επιβλέπων), Αν. Καθηγητής ΠαιΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Αντώνιος Μπούρας, Επ. Καθηγητής ΠαιΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Αθανάσιος Μιχάλης, Αν. Καθηγητής ΠαιΤΔΕ, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Συμβολή της Πολιτικής και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στη δημιουργία τάξεων χωρίς αποκλεισμούς. Απόψεις των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Συμβολή της Πολιτικής και Διαπολιτισμικής Εκπαίδευσης στη δημιουργία τάξεων χωρίς αποκλεισμούς. Απόψεις των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης
Περίληψη:
Τις τελευταίες δεκαετίες οι οικονομικές και κοινωνικές ανακατατάξεις σε παγκόσμιο επίπεδο και οι πολεμικές συρράξεις προκάλεσαν ραγδαία αύξηση της μεταναστευτικής κινητικότητας και κατέστησαν την Ελλάδα πόλο έλξης μεταναστών και προσφύγων. Η ενίσχυση του πολιτισμικού πλουραλισμού της χώρας δεν άργησε να κάνει την εμφάνιση της στις σχολικές τάξεις, με τον αριθμό των μεταναστών μαθητών συνεχώς να αυξάνεται. Η έλευση μεταναστών στις χώρες υποδοχής δεν ενδέχεται να διακοπεί, επομένως η εύρεση λύσης, ώστε να αμβλυνθούν οι εκπαιδευτικές ανισότητες, αποτελεί μονόδρομος. Οι νέες συνθήκες και η ανάγκη για παροχή ίσων ευκαιριών σε όλους τους μαθητές, που εντάσσονται στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα, μας καλούν να διαπραγματευτούμε τη συμβολή της πολιτικής εκπαίδευσης σε συνδυασμό με τη διαπολιτισμική εκπαίδευση, στη δημιουργία τάξεων χωρίς αποκλεισμούς. Η παρούσα διατριβή παρέχει μια ολοκληρωμένη βιβλιογραφική ανασκόπηση και ένα θεωρητικό πλαίσιο που θέτει τα θεμέλια για την κατανόηση των αρχών της πολιτικής και της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης και της διασταύρωσής τους με την ενταξιακή εκπαίδευση. Μέσω της ανάλυσης της τρέχουσας κατάστασης των ενταξιακών τάξεων σε παγκόσμιο επίπεδο, η έρευνα εντοπίζει τις βέλτιστες πρακτικές, τις προκλήσεις και τα κενά στην επίτευξη της συμμετοχικότητας. Η διατριβή εμβαθύνει περαιτέρω στα βασικά στοιχεία της πολιτικής και διαπολιτισμικής εκπαίδευσης, εξετάζοντας τον αντίκτυπό τους στις τάξεις χωρίς αποκλεισμούς και στην προώθηση της διαφορετικότητας. Παρουσιάζονται στρατηγικές εφαρμογής για την ενσωμάτωση αυτών των εκπαιδευτικών προσεγγίσεων, με έμφαση στην ανάπτυξη προγραμμάτων σπουδών, την επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών και τη διδασκαλία που ανταποκρίνεται σε πολιτισμικό επίπεδο. Με τη χρήση ποσοτικού ερευνητικού σχεδιασμού, η μελέτη διερευνά τις απόψεις των εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης σχετικά με τα προαναφερόμενα. Τα ευρήματα υπογραμμίζουν τη σημασία της πολιτικής και της διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στην προώθηση εκπαιδευτικών περιβαλλόντων χωρίς αποκλεισμούς, προσφέροντας ιδέες για αποτελεσματικές πρακτικές και τομείς για μελλοντική έρευνα.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
Πολιτική εκπαίδευση, διαπολιτισμικότητα, εκπαιδευτικοί, συμπερίληψη.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
102
Αριθμός σελίδων:
104
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ_ΤΟΥΤΟΥΖΑ ΜΑΡΙΑ.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.