Η Κινηματογραφική Γλώσσα στην Ειδησεογραφική Πλαισίωση - Τηλεοπτική κάλυψη προεκλογικών περιόδων στην Ελλάδα

Διπλωματική Εργασία uoadl:3397088 20 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Πολιτική και διαδίκτυο
Βιβλιοθήκη Πολιτικής Επιστήμης και Δημόσιας Διοίκησης - Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης - Τουρκικών Σπουδών και Σύγχρονων Ασιατικών Σπουδών - Κοινωνιολογίας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-04-22
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Τζιώτζιος Απόστολος
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Γιώργος Πλειός, Καθηγητής, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, ΕΚΠΑ
Μιχάλης Χατζηκωνσταντίνου, Συνεργάτης, Τμήμα Επικοινωνίας και ΜΜΕ, ΕΚΠΑ
Ρέα Βαλντέν, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Ψηφιακών Τεχνών και Kινηματογράφου, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Η Κινηματογραφική Γλώσσα στην Ειδησεογραφική Πλαισίωση - Τηλεοπτική κάλυψη προεκλογικών περιόδων στην Ελλάδα
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Η Κινηματογραφική Γλώσσα στην Ειδησεογραφική Πλαισίωση - Τηλεοπτική κάλυψη προεκλογικών περιόδων στην Ελλάδα
Περίληψη:
Σκοπός της εργασίας αυτής είναι ο εντοπισμός και η ανάλυση συντακτικών
στοιχείων της κινηματογραφικής γλώσσας σε τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων, ώστε να
προσδιοριστεί ο τρόπος και ο βαθμός που συγκροτούν πλαίσια μέσω της χρήσης της εικόνας.
Με τη συνθετική, διεπιστημονική μελέτη που παρουσιάζουμε φιλοδοξούμε να
συνεισφέρουμε στον τρόπο κατανόησης που η αισθητική και η σημειολογική διάσταση της
εικόνας μπορεί να νοηματοδοτήσει συγκεκριμένα γεγονότα που εκτυλίσσονται κατά τη
διάρκεια προεκλογικών περιόδων τελευταίων ετών και να καλλιεργήσουμε ένα γόνιμο
έδαφος για περαιτέρω, μελλοντική έρευνα. Υποστηρίζουμε ότι η θεωρία της σημειωτικής και
η θεωρία του κινηματογράφου έχουν προσφέρει σημαντικό έργο για την κατανόηση και
αποκωδικοποίηση του συμβόλου της εικόνας, με εργαλεία που η επιστήμη της επικοινωνίας
και ιδίως στον τομέα της ανάλυσης της πλαισίωσης στα τηλεοπτικά ΜΜΕ μπορεί να
αξιοποιήσει για μεγαλύτερη συστηματοποίηση της επιστημολογίας της. Η ανάλυση του
δείγματος με το οποίο ασχοληθήκαμε παρείχε μία ενδιαφέρουσα εικόνα σύγκλισης μεταξύ
τηλεοπτικών σταθμών στα πλαίσια που προτιμώνται για το προεκλογικό ρεπορτάζ, ακόμη κι
όταν υπήρχε σημαντική διαφοροποίηση αισθητικής προσέγγισης της εικόνας. Ωστόσο, όλα
τα εργαλεία της κινηματογραφικής γλώσσας αξιοποιούνται τακτικά ώστε να
νοηματοδοτήσουν γεγονότα και καταστάσεις με εξίσου ισχυρή στόχευση με τα λεκτικά
στοιχεία πλαισίωσης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
Πλαισίωση, εικονική πλαισίωση, κινούμενη εικόνα, κινηματογραφική γλώσσα, τηλεοπτική ειδησεογραφία, σημειολογία της εικόνας
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
70
Αριθμός σελίδων:
147
Διπλωματική εργασία για κατάθεση ΠΕΡΓΑΜΟΣ - Απόστολος Τζιώτζιος.pdf (4 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο