Αντιλήψεις Εφήβων σχετικά με την Υποκειμενική Αίσθηση Ευεξίας και τον Προσανατολισμό Στόχων ως προς την Ενασχόλησή τους με τον Αθλητισμό

Διπλωματική Εργασία uoadl:3398034 17 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-05-30
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Φωκιανου Αναστασία
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Κατερίνα Λαμπροπoύλου Επίκουρη Καθηγήτρια
Χρυσή (Σίσσυ) Χατζηχρήστου, Καθηγήτρια Ψυχολογίας
ΑΘήνα Διαμάντω Φιλιππάτου Αναπληρώτρια Καθηγήτρια
Πρωτότυπος Τίτλος:
Αντιλήψεις Εφήβων σχετικά με την Υποκειμενική Αίσθηση Ευεξίας και τον Προσανατολισμό Στόχων ως προς την Ενασχόλησή τους με τον Αθλητισμό
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Αντιλήψεις Εφήβων σχετικά με την Υποκειμενική Αίσθηση Ευεξίας και τον Προσανατολισμό Στόχων ως προς την Ενασχόλησή τους με τον Αθλητισμό
Περίληψη:
Ανά τα χρόνια, η σωματική και ψυχική κατάσταση του ατόμου, αλλά και η προσέγγιση του ίδιου προς την επίτευξη μια καλής υγείας, έχει απασχολήσει διάφορους κλάδους, ενώ από την άλλη, η συμμετοχή στον αθλητισμό φαίνεται να αλληλεπιδρά με τη διαδικασία της επιδίωξης στόχων.
H παρούσα εργασία, ερευνά τον βαθμό κατά τον οποίον διαφοροποιούνται οι διαστάσεις της υποκειμενικής ευεξίας και του προσανατολισμού των στόχων, σε εφήβους που ασχολούνται με τον αθλητισμό σε ομαδικό ή ατομικό επίπεδο και σε εκείνους που δε συμμετέχουν σε αυτόν. Στην έρευνα συμμετείχαν 138 έφηβοι γυμνασίου, δημόσιων σχολείων από την ευρύτερη περιοχή των Αθηνών και της Πάτρας. Για τη συλλογή δεδομένων χορηγήθηκε ένα ερωτηματολόγιο Δημογραφικών Στοιχείων, το ερωτηματολόγιο Personal Achievemet Goal Orientantions, του Patterns of Adaptive Learning Scales (PALS) (Midgley et al., 2000) και το ερωτηματολόγιο για την Υποκειμενική Αίσθηση Ευεξίας (Grob et al., 1991).
Σύμφωνα με τα ευρήματα, ένα μεγάλο ποσοστό των εφήβων που ασχολούνται πολλά χρόνια με τον αθλητισμό, φαίνεται να παρουσιάζουν καλύτερα επίπεδα υποκειμενικής αίσθησης ευεξίας ενώ η άθληση των γονέων δείχνει να σχετίζεται θετικά με την αθλητική δραστηριότητα των εφήβων. Επιπροσθέτως, η έλλειψη άθλησης των γονέων σχετίζεται με υψηλότερα επίπεδα προσανατολισμού στην επίδοση-αποφυγή των εφήβων ενώ παράλληλα τα ευρήματα της έρευνας, έδειξαν πως οι έφηβοι βιώνουν ικανοποίηση από τη ζωή τους, όταν προσεγγίζουν το στόχο, με προσανατολισμό στη μάθηση.
H παρούσα έρευνα προσφέρει σημαντικές πληροφορίες για την κατανόηση της σχέσης του αθλητισμού και των αθλητικών δραστηριότητων με τις οποίες ασχολούνται τα άτομα, με την ψυχολογική ευημερία των εφήβων αλλά και στον τρόπο που προσεγγίζουν τους στόχους τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Φιλοσοφία- Ψυχολογία
Λέξεις-κλειδιά:
υποκειμενική ευεξία, προσανατολισμός στόχων, αθλητισμός, εφηβεία
Ευρετήριο:
Ναι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
2
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
355
Αριθμός σελίδων:
129
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο έως 2024-11-30.

ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ-official .pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο έως 2024-11-30.