Οι Αντιλήψεις των Εκπαιδευτικών για την Αυτοαποτελεσματικότητά τους και τη Συμπερίληψη Μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες ή/και Αναπηρία

Διπλωματική Εργασία uoadl:3398248 19 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Εφαρμογές της Ψυχολογίας στη σχολική κοινότητα
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-06-04
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Δημητρίου Μαριάννα
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αικατερίνη Λαμπροπούλου, επίκουρη καθηγήτρια, τμήμα ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Διαμάντω Φιλιππάτου, αναπληρώτρια καθηγήτρια, τμήμα ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Πέτρος Ρούσσος, αναπληρωτής καθηγητής, τμήμα ψυχολογίας, ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Οι Αντιλήψεις των Εκπαιδευτικών για την Αυτοαποτελεσματικότητά τους και τη Συμπερίληψη Μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες ή/και Αναπηρία
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Οι Αντιλήψεις των Εκπαιδευτικών για την Αυτοαποτελεσματικότητά τους και τη Συμπερίληψη Μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες ή/και Αναπηρία
Περίληψη:
Η αυτοαποτελεσματικότητα αφορά την πεποίθηση του ατόμου ότι μπορεί να πετύχει μια συμπεριφορά που απαιτείται, ώστε να παραχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα. Από την άλλη η συμπερίληψη βρίσκεται στο επίκεντρο της επιστημονικής έρευνας τα τελευταία χρόνια και αφορά την προσπάθεια ένταξης των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες σε γενικά σχολεία και συνηθισμένες τάξεις. Η παρούσα εργασία αποσκοπεί στη διερεύνηση των αντιλήψεων των εκπαιδευτικών σχετικά με την αυτοαποτελεσματικότητά τους και τη συμπερίληψη μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή/και αναπηρία. Για τη συλλογή των δεδομένων χρησιμοποιήθηκαν το ερωτηματολόγιο The Teacher Self-Efficacy Scale (TSES) (Tschannen-Moran & Woolfolk Hoy, 2001) και η κλίμακα Attitudes Toward Inclusive Education Scale (ATIES) (Wilczenski, 1992, 1995). Επίσης συμπληρώθηκε και ένα ερωτηματολόγιο δημογραφικών χαρακτηριστικών. Στην έρευνα συμμετείχαν 340 εκπαιδευτικοί πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν μία μάλλον θετική στάση προς τη συμπερίληψη και υψηλό επίπεδο αυτοαποτελεσματικότητας και πως διάφορα δημογραφικά δεδομένα σχετίζονται σημαντικά με τη στάση τους για συμπερίληψη και τις αντιλήψεις τους για αυτοαποτελεσματικότητά τους. Τα ευρήματα συζητούνται στο πλαίσιο της σύγχρονης βιβλιογραφίας.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Εκπαίδευση – Αθλητισμός
Λέξεις-κλειδιά:
αντιλήψεις εκπαιδευτικών, αυτοαποτελεσματικότητα, συμπερίληψη, ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Όχι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
97
Αριθμός σελίδων:
88
Δημητρίου_Μαριάννα_ΣΧΨ2022006.pdf (884 KB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο