Νοσηλευτική προσέγγιση παιδιών με επιληψία στο ειδικό σχολείο : Μια συστηματική ανασκόπηση

Διπλωματική Εργασία uoadl:3398441 21 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Κοινοτική Νοσηλευτική
Βιβλιοθήκη Επιστημών Υγείας
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-05-17
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Πασχάλη Φωτεινή
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
Αδαμακιδου Θεοδουλη, Αναπληρωτρια καθηγήτρια, Τμήμα Νοσηλευτικής, ΠΑΔΑ
Καλοκαιρινού Αθηνα, Επίκουρη Καθηγήτρια, Τμήμα Νοσηλευτικής, ΕΚΠΑ
Πέτσιος Κωνσταντίνος, Νοσηλευτής, Υπεύθυνος κλινικής έρευνας ΔΝΥ ΩΝΑΣΕΙΟ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Νοσηλευτική προσέγγιση παιδιών με επιληψία στο ειδικό σχολείο : Μια συστηματική ανασκόπηση
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Νοσηλευτική προσέγγιση παιδιών με επιληψία στο ειδικό σχολείο : Μια συστηματική ανασκόπηση
Περίληψη:
Εισαγωγή: Η επιληψία είναι μια διαδεδομένη νευρολογική διαταραχή στην παιδική ηλικία, που θέτει σημαντικές προκλήσεις στο σχολικό περιβάλλον. Οι σχολικοί νοσηλευτές διαδραματίζουν έναν κρίσιμο ρόλο στην υποστήριξη των παιδιών με επιληψία.Σκοπός: Σκοπός της παρούσας συστηματικής ανασκόπησης ήταν η διερεύνηση του ρόλου των επαγγελματιών στο χώρο του σχολείου και ειδικότερα των σχολικών νοσηλευτών στη διαχείριση των παιδιών με επιληψία σε ειδικά σχολεία. Επιπλέον, μελετήθηκαν τα εμπόδια που αντιμετωπίζουν οι σχολικοί νοσηλευτές στην καθημερινή πρακτική τους, ο τρόπος διαχείρισης των παιδιών με επιληψία στο σχολικό περιβάλλον, καθώς και η επίδραση των εκπαιδευτικών προγραμμάτων στις γνώσεις των σχολικών νοσηλευτών αναφορικά με την επιληψία.Μεθοδολογία: Πραγματοποιήθηκε συστηματική ανασκόπηση. Διενεργήθηκε αναζήτηση της βιβλιογραφίας στη βάση δεδομένων Medline (Pubmed) για το
χρονικό διάστημα 2010-2023. Η συστηματική βιβλιογραφική ανασκόπηση βασίστηκε στις οδηγίες της πρότασης PRISMA. Οι λέξεις κλειδιά που χρησιμοποιήθηκαν ήταν στην Αγγλική γλώσσα και περιλάμβαναν τους όρους «epilepsy/seizure και «school nurse».Αποτελέσματα: Επιλέχθηκαν 12 μελέτες στην παρούσα ανασκόπηση, με βάση τα κριτήρια συμπερίληψης. Αναφορικά με τις γνώσεις των επαγγελματιών στο χώρο του σχολικού περιβάλλοντος, εντοπίστηκαν κενά, γεγονός που οδηγεί σε αύξηση των επιπέδων ανασφάλειας στη διαχείριση ενός παιδιού με επιληπτική κρίση στο σχολικό περιβάλλον. Επιπλέον, εμπόδια στην εκτέλεση του ρόλου των σχολικών νοσηλευτών βρέθηκαν να είναι η σύγχυση σχετικά με τα νομοθετικά τους καθήκοντα, η έλλειψη επαρκούς νοσηλευτικού προσωπικού, καθώς και η απουσία σχεδίων δράσης. Η βελτίωση του επιπέδου των γνώσεων και των στάσεων των σχολικών νοσηλευτών θα μπορούσε να επιτευχθεί με την παροχή προγραμμάτων συνεχούς εκπαίδευσης, τα οποία φαίνεται να έχουν ενθαρρυντικά αποτελέσματα.Συμπεράσματα: Η βελτίωση των γνώσεων των επαγγελματιών μέσα στο σχολικό περιβάλλον για την αποτελεσματική διαχείριση των επιληπτικών κρίσεων στο σχολικό περιβάλλον μπορεί να επιτευχθεί με την ανάπτυξη κατάλληλων εξατομικευμένων σχεδίων δράσης και εκπαιδευτικών προγραμμάτων τα οποία εκτός από τη βελτίωση των γνώσεων θα συμβάλλουν και στην αλλαγή και βελτίωση των στάσεων τους.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Επιστήμες Υγείας
Λέξεις-κλειδιά:
Επιληψία, Παιδί με επιληψία, Σχολικός νοσηλευτής, Σχολικό περιβάλλον, Επιληπτική κρίση
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
83
Αριθμός σελίδων:
98
Αρχείο:
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.

ΠΑΣΧΑΛΗ Διπλωματικη Τελικη 2.pdf
1 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο. H πρόσβαση επιτρέπεται μόνο εντός του δικτύου του ΕΚΠΑ.