Στάσεις και απόψεις των Εκπαιδευτικών που ετοιμάζονται να εισέλθουν στην Εκπαίδευση για την Συμπερίληψη των παιδιών με Αναπηρία ή /και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες σχετικά με την Αποτελεσματικότητά τους.

Διπλωματική Εργασία uoadl:3398722 21 Αναγνώσεις

Μονάδα:
Κατεύθυνση Ειδική Αγωγή
Βιβλιοθήκη Φιλοσοφικής Σχολής
Ημερομηνία κατάθεσης:
2024-05-15
Έτος εκπόνησης:
2024
Συγγραφέας:
Χατζηαντωνίου Αικατερίνη
Στοιχεία επιβλεπόντων καθηγητών:
ΓΕΝΑ ΑΓΓΕΛΙΚΗ-Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Ειδικής Αγωγής-ΘΕΠΑΕΕ ΕΚΠΑ
ΑΣΒΕΣΤΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ- Διδάκτορας Επαγγελματικής Συμβουλευτικής-ΘΕΠΑΕΕ ΕΚΠΑ
ΓΑΛΑΝΗΣ ΠΕΤΡΟΣ- Εργαστηριακό Εκπαιδευτικό Προσωπικό (Ε.ΔΙ.Π.)-ΘΕΠΑΕΕ ΕΚΠΑ
Πρωτότυπος Τίτλος:
Στάσεις και απόψεις των Εκπαιδευτικών που ετοιμάζονται να εισέλθουν στην Εκπαίδευση για την Συμπερίληψη των παιδιών με Αναπηρία ή /και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες σχετικά με την Αποτελεσματικότητά τους.
Γλώσσες εργασίας:
Ελληνικά
Μεταφρασμένος τίτλος:
Στάσεις και απόψεις των Εκπαιδευτικών που ετοιμάζονται να εισέλθουν στην Εκπαίδευση για την Συμπερίληψη των παιδιών με Αναπηρία ή /και Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες σχετικά με την Αποτελεσματικότητά τους.
Περίληψη:
Η ισότιμη Συνεκπαίδευση όλων των μαθητών είναι αναφαίρετο δικαίωμα σε μια σύγχρονη δημοκρατική κοινωνία. Συνιστά το αποτέλεσμα χρονοβόρας και επίπονης διαδικασίας που ξεκινά από την τοποθέτηση του παιδιού στη σχολική κοινότητα και ολοκληρώνεται με την απόδοσή του στην κοινωνία ως ενεργού πολίτη. Οι Συμπεριληπτικές πολιτικές χρησιμοποιούν καλά προετοιμασμένους και καταρτισμένους εκπαιδευτικούς που διαθέτουν υψηλή αποτελεσματικότητα, θετικές στάσεις και καλές προθέσεις απέναντι σε πρακτικές που δικαιολογούν μια επιτυχημένη ένταξη. Σκοπός της έρευνας αποτελεί η διερεύνηση των στάσεων και των απόψεων των μελλοντικών εκπαιδευτικών να ανταποκριθούν κατάλληλα και αποτελεσματικά στην εκπαιδευτική Συμπερίληψη μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στο Γενικό σχολείο και η μελλοντική τους ετοιμότητα στις απαιτήσεις μιας Συμπεριληπτικής τάξης. Η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για τη διεξαγωγή της έρευνας είναι η χρήση ερωτηματολογίου και συμμετείχαν διακόσιοι εξήντα-οχτώ (268) εκπαιδευτικοί προπτυχιακοί και μεταπτυχιακοί με ενασχόληση με την Ειδική αγωγή σε σχολεία της Αθήνας-Θεσσαλονίκης και Πάτρας. Χρησιμοποιήθηκαν οι κλίμακες SACIE-R (Forlin et al., 2011a) και ΤΕΙΡ των Forlin, Earle, Loreman & Sharma (Sharma et al., 2012). Τα αποτελέσματα ανέδειξαν τη θετική στάση ως προς τη Συμπερίληψη στη πλειοψηφία των εκπαιδευτικών και ταυτόχρονα κατέδειξαν το αίσθημα ανασφάλειας για την ετοιμότητα και την αποτελεσματικότητά τους. Τα αποτελέσματα μπορεί να αποτελέσουν σημαντική ευκαιρία για μελλοντική αξιολόγηση των προγραμμάτων προετοιμασίας των εκπαιδευτικών για την προαγωγή της Συνεκπαίδευσης και την παροχή ποιοτικής εκπαίδευσης.
Κύρια θεματική κατηγορία:
Κοινωνικές, Πολιτικές και Οικονομικές επιστήμες
Λέξεις-κλειδιά:
συνεκπαίδευση, συμπερίληψη, στάσεις, αυτοαποτελεσματικότητα, μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.
Ευρετήριο:
Όχι
Αρ. σελίδων ευρετηρίου:
0
Εικονογραφημένη:
Ναι
Αρ. βιβλιογραφικών αναφορών:
320
Αριθμός σελίδων:
236
ΔΙΠΛΩΜΑΤΙΚΗ ΧΑΤΖΗΑΝΤΩΝΙΟΥ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ.pdf (4 MB) Άνοιγμα σε νέο παράθυρο

 


χατζηαντωνιου παρουσιαση.zip
2 MB
Δεν επιτρέπεται η πρόσβαση στο αρχείο.